PGF zmienia nazwę i restrukturyzuje grupę
Polska Grupa Farmaceutyczna ponad 160 spółek, które posiada w portfelu, przydzieliła do jednej z czterech linii biznesowych - sprzedaż hurtowa, zaopatrzenie szpitali, detal, usługi dla producentów - bądź do grupy firm zajmujących się pozostałą działalnością.
Nowa struktura ma być bardziej czytelna dla inwestorów i przynieść spółce znaczne oszczędności.
Nadal core biznesem Pelionu - to nowa nazwa grupy - będzie sprzedaż hurtowa leków do aptek. Ta część biznesu będzie działała pod starą marką: PGF.
Została ona wydzielona i wyceniona na 372 mln zł.
Pelion zapowiada, że przychody grupy będą rosnąć o kilkanaście procent powyżej dynamiki rynku; zysk netto ma przekroczyć 78 mln zł na koniec 2011 r.
Nowy brand grupy- Pelion- nawiązuje do starożytnej historii, początków farmacji i medycyny. Pelion to góra, u stóp której, według mitologii, znajdowała się grota centaura Chirona- nauczyciela bogów i herosów. Jednym z podopiecznych Chirona był Asklepios, zwany też Eskulapem, który w mitycznej grocie leczył chorych.
Podpis: AT