Piast zainwestuje 100 mln zł

Mariusz Ociesa
opublikowano: 1998-10-30 00:00

Piast zainwestuje 100 mln zł

NIE ODDAM BROWARU: Zdaniem Ryszarda Variselli, wrocławski Piast nie zwiąże się z konkurentami. fot. ARC

Ponad 100 mln zł wyda Ryszard Varisella na utrzymanie Browarów Dolnośląskich Piast jako niezależnego producenta piwa.

Piast modernizuje obecnie linie produkcyjne, kupił ponad 100 firmowych samochodów i buduje sieć przedstawicieli handlowych w całym kraju.

Władze firmy jednogłośnie zaprzeczają pogłoskom o odsprzedaniu udziałów wrocławskich browarów firmie Elbrewery, które pojawiły się po sprzedaniu przez Varisellę browaru w Warce.

— Traktuję Piasta jako prywatne, wręcz rodzinne przedsięwzięcie — powiedział jeszcze w marcu Ryszard Varisella.

Wyjść poza region

Browary Dolnośląskie Piast mają mocną i ugruntowaną pozycję wyłącznie na Dolnym Śląsku. 73 proc. sprzedaży to Polska południowo-zachodnia.

W zeszłym roku Piast zanotował 6,5 mln zł straty. Przyczyniła się do tego głównie powódź, która swoim zasięgiem objęła Dolny Śląsk.

— Ale już do września bieżącego roku zanotowaliśmy 30-proc. dynamikę wzrostu sprzedaży. Teraz z poszczególnymi markami piwa będziemy próbowali przebić się na rynek całego kraju — twierdzi Paweł Kościołek, nowy prezes Piasta.

Na promocję i reklamę Piast chce wydać co najmniej kilka milionów złotych.

Chcą do piątki

Po prywatyzacji w 1996 r. Browary Dolnośląskie Piast, chociaż posiadały nowoczesną (wartą 35 mln zł) linię produkcji piwa, traciły rynek i w notowaniach polskich browarów spadły z szóstego na ósme miejsce. Paweł Kościołek liczy, że w najbliższych latach browar zdoła przebić się do pierwszej piątki. W odróżnieniu od wielu innych przedstawicieli branży, prezes uważa, że na rynku jest miejsce nie dla trzech, ale aż dla pięciu dużych browarów.