Czytasz dzięki

Piechociński: chcemy, żeby w 2020 r. udział przemysłu w PKB wyniósł 25 proc.

PAP
opublikowano: 15-07-2015, 12:26

Chcemy, żeby w 2020 r. udział przemysłu w polskim PKB wzrósł do 25 proc. Obecnie jest to 22 proc., poinformował w środę na konferencji wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński.

"To przemysł generuje innowacyjny postęp, przemysł jest jednym z najważniejszych elementów w eksporcie. Poprzez przemysł, wymianę technologiczną tworzy się w gospodarce, w krajach silnie uprzemysłowionych dodatkowe miejsca pracy" - powiedział. Dodał, że dlatego też chce, żeby w strukturze polskiego zatrudnienia podtrzymać bardzo wysoki udział "przemysłowych miejsc pracy".

W środę resort gospodarki zaprezentował projekt dokumentu pn.: „Priorytety Polityki Przemysłowej 2015-2020+” kierowany do przedsiębiorców i administracji publicznej. Określa on ramy oddziaływania polityki przemysłowej na przemysł dla utrzymania wzrostu gospodarczego i jego konkurencyjnej pozycji.

Proponowana przez MG polityka przemysłowa przewiduje "spójne, hybrydowe podejście łączące podejście horyzontalne (dotyczące wszystkich przedsiębiorców) i sektorowe (które uwzględni specyficzne uwarunkowania niektórych sektorów czy branż przemysłu)".

W odniesieniu do istniejącego przemysłu długofalowym celem przemian ma być wzrost produktywności oraz zmniejszenie energochłonności i wodochłonności oraz ilości odpadów. Kluczowa ma być innowacyjność w zakresie technologii i zarządzania przedsiębiorstwem oraz rozwój nowych umiejętności.

Jak informuje resort, realizacja polityki przemysłowej skoncentruje się w ośmiu kluczowych obszarach obejmujących: zwiększenie inwestycji wzmacniających potencjał innowacyjności i kreatywności, zwiększenie efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw, kreowanie nowych wartościowych miejsc pracy w przemyśle i jego otoczeniu, zwiększenie ekspansji na rynki zagraniczne,

zwiększenie efektywności wykorzystania dostępu do rynku wewnętrznego UE i krajów trzecich, stworzenie stabilnego otoczenia legislacyjnego i fiskalnego funkcjonowania przedsiębiorstw, stworzenie sprawnego systemu edukacji zawodowej oraz budowanie wizerunku Polski jako kraju innowacyjnego i przyjaznego długoletnim inwestycjom.

Obecnie trwa analiza uwag nadesłanych w ramach konsultacji międzyresortowych i społecznych. Dokument zostanie w najbliższych tygodniach skierowany pod obrady Komitet Stałego Rady Ministrów.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane