Pięciu chętnych do budowy tunelu kolejowego CPK

Katarzyna KapczyńskaKatarzyna Kapczyńska
opublikowano: 2024-12-20 15:56

Najtańszą ofertę złożyły firmy z grupy PORR. Najdrożej prace wyceniło konsorcjum Torpolu i Mirbudu.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jaka jest wartość złożonych ofert
  • co jest punktowane w przetargu oprócz ceny
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) otworzyła oferty w przetargu na budowę łódzkiego tunelu, który jest elementem inwestycji związanych z budową kolei dużych prędkości (KDP), mających połączyć Warszawę z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. Wpłynęło pięć ofert. Najtańszą przedstawiło konsorcjum polskiej firmy PORR z austriacką firmą matką. Jest gotowe wykonać kontrakt za 2,16 mld zł. Tuż za nim jest firma Gülermak, której oferta opiewa na 2,58 mld zł. Niemal taką samą cenę zaproponowała spółka China Harbour Engineering, także chcąca wykonać inwestycję za 2,58 mld zł. Minimalnie droższe jest konsorcjum NDI z turecką DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET, które zaproponowało ofertę o wartości 2,59 mld zł. Listę chętnych zamyka konsorcjum Torpolu i Mirbudu z ceną 2,79 mld zł. Na razie trudno jednak ocenić kto wygra przetarg, bo oprócz ceny wpływ na wybór ma także doświadczenie specjalistów.