Pięciu chętnych na stołeczne wiaty w PPP

ANP
opublikowano: 2010-07-28 13:51

Wkrótce Warszawa może doczekać się wymiany blisko 1,6 tys. wiat przystankowych. Prywatny partner ma zarabiać na reklamach.

O dopuszczenie do negocjacji w postępowaniu na wybór partnera prywatnego, który wymieni wiaty przystankowe w Warszawie wnioski złożyło pięć podmiotów. To firmy: Clear Channel Poland, JCDecaux Polska oraz konsorcja Universum Digital i UPG Warszawa, Ströer Polska i AMS, a także CAM Polski Outdoor i CAM Media.

Teraz  wnioski będą ocenione pod kątem poprawności. Oferenci, których wnioski otrzymają pozytywną ocenę, będą zaproszeni do negocjacji. Wówczas będą  uszczegółowione elementy projektu, np. zakres zadań koncesjonariusza.

Dziś wiadomo, że partner prywatny, w zamian za nowe wiaty otrzyma prawo do korzystania z powierzchni reklamowych umieszczonych na wymienionych przystankach. Na wiatach będą zamontowane nośniki reklamowe.

Jedyną formą wynagrodzenia koncesjonariusza będą korzyści finansowe pobierane z powierzchni reklamowych umieszczonych na przystankach. Miasto nie przewiduje żadnej formy dofinansowania przedsięwzięcia z własnego budżetu.

Projekt „Przystanek dla Warszawy” ma na celu wymianę wiat przystankowych w stolicy przy udziale partnera prywatnego. Jest to pierwszy projekt ratusza w modelu koncesji budowlanej.