Pierwsza ramówka prezesa Wildsteina

Adam Sofuł
opublikowano: 30-08-2006, 00:00

Jesień to okres, kiedy po wakacyjnych powtórkach stacje telewizyjne ruszają do nowej walki o telewidza (a co za tym idzie reklamodawców). Orężem w tej walce są opracowywane mozolnie miesiącami ramówki. We wtorek swoje plany na jesień przedstawiła TVP. Nie byłaby to rzecz godna szczególnej uwagi, gdyby nie to, że to pierwsza ramówka TVP, którą swoim nazwiskiem firmuje prezes Bronisław Wildstein.

Miał on przekształcić firmę z ulicy Woronicza w prawdziwą, godną tej nazwy, telewizję publiczną, która nie poddaje się politycznym naciskom, traktuje swoich widzów poważnie i raczej ich uczy, a nie tylko bawi. Zmiany w TVP były ważnym elementem projektu IV RP. Z przedstawionej wczoraj jesiennej ramówki widać, że do telewizji publicznej naszych marzeń, podobnie jak do IV RP, droga daleka. Mocne akcenty publicystyczne w nowej ramówce to za mało, by uznać, że TVP w pełni realizuje swoją misję. Tym bardziej że ostatnio publicystyka w TVP (i nie tylko) służyła często jedynie temu, by politycy mieli się gdzie pokazać i zamiast objaśnienia rzeczywistości mieliśmy spektakl przekrzykujących się (bo już nawet nie gadających) głów. Jeżeli Wildsteinowi i jego współpracownikom uda się zerwać z tym złym standardem — to już wystarczy, by zasłużyć sobie na dozgonną wdzięczność telewidzów.

Rewolucji prezes TVP nie robił, najwyraźniej wybierając ewolucyjną drogę przemian jako może powolniejszą, ale skuteczniejszą. Wygląda na to, że taka refleksja jest wśród gorących zwolenników IV RP coraz popularniejsza, choć niestety, jeszcze nie powszechna. Ale być może wszystko wynika z tego, że Wildstein nie jest takim radykałem, jak go niektórzy przeciwnicy odmalowywali — z ramówki nie znikną bowiem dobranocki z (o zgrozo) Kaczorem (!) Donaldem (!!!).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adam Sofuł

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy