Analitycy DM BDM w raporcie zwracają uwagę, że SimFabric to spółka, która budziła sporo kontrowersji w ostatnim czasie.
„Pomimo licznych komunikatów o trwających produkcjach własnych, żadna z nich jeszcze nie ujrzała światła dziennego, a przychody i zyski spółki generowane są z portfela portowanych i wydawanych gier, usług e-learningowych i co najważniejsze zaliczek na tworzenie projektów zewnętrznych (Koch Media, Nacon) – które według naszych szacunków stanowią prawie 2/3 osiąganych przychodów” – czytamy w raporcie.
Według jego autorów prace w spółce postępują, a część realizowanych projektów jest na ostatniej prostej.
„Spodziewamy się, że w tym roku doczekamy się trzech premier własnych, w tym jednej z najważniejszych czyli „Farm&Fix” oraz czterech portingowych co przełoży się na zysk netto na poziomie 6,4 mln zł” – napisano.
Analitycy zakładają, ze dwie z trzech najciekawszych produkcji („EletriX” oraz „Architect Life” pojawią się na rynku w 2022 roku i zadebiutują jednocześnie na wszystkich platformach przy wsparciu globalnego wydawcy.
Według specjalistów z DM BDM SimFabric „odrywa” się od standardowej drogi podmiotów z grupy PlayWay, idąc w stronę współpracy z globalnymi wydawcami, którzy zapewniają jej środki na produkcje swoich projektów, co z jednej strony minimalizuje ryzyko nieudanej premiery, a z drugiej ogranicza skalę korzyści osiąganych ze stworzonych tytułów.
Artykuł jest skrótem raportu wydanego przez DM BDM w 20 sierpnia.