100. największych na świecie producentów broni osiągnęło w 2016 roku łączną sprzedaż wysokości 374,8 mld USD. To 1,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wyraźny wzrost sprzedaży broni zanotowały firmy z USA.

- Przy łącznym wyniki 217,2 mld USD, sprzedaż broni spółek z USA wchodzących w skład SIPRI Top 100 wzrosła o 4 proc. w 2016 roku – informuje organizacja.
SIPRI wskazuje, że największy na świecie koncern zbrojeniowy, amerykański Lockheed Martin, zwiększył sprzedaż o 10,7 proc. w 2016 roku i miało to decydujący wpływ na zwiększenie udziału USA w globalnym rynku broni do 57,9 proc.
Sprzedaż broni przez mniejszych graczy z Australii, Izraela, Japonii, Polski, Singapuru i Ukrainy spadła łącznie o 1,2 proc. w 2016 roku. To jednak głównie skutek pogorszenia wyniku japońskich spółek aż o 6,4 proc., tłumaczy SIPRI.