Piwni liderzy mają 81 proc. rynku

Paweł Mazur
opublikowano: 2002-07-09 00:00

Grupa Żywca opanowała w maju aż 35 proc. handlu detalicznego, ale to Tyskie produkowane przez Kompanię Piwowarską, pozostaje nadal najlepiej sprzedającym się piwem w Polsce — wynika z najnowszych badań rynku przeprowadzonych przez AC Nielsen.

Z badania AC Nielsen przeprowadzonego za maj 2002 roku wynika, że w tym czasie cztery najbardziej liczące się grupy piwne: grupa Żywca, Kompania Piwowarska, Carlsberg Okocim oraz Brau Union opanowały (w ujęciu wartościowym) 81,0 proc. rynku sprzedaży detalicznej w Polsce. W porównaniu z badaniami przeprowadzonymi w kwietniu i maju 2001 roku udział ten wzrósł zaledwie o 0,6 proc.

W maju 2002 r. roku, liderem sprzedaży detalicznej pozostała żywiecka grupa, kontrolowana przez Heinekena. Browary Leżajsk, Warka, Elbrewery i Żywiec opanowały 35 proc. sprzedaży detalicznej. Najlepiej sprzedającymi się markami grupy były w tym czasie Żywiec (11 proc.) i Warka (9,9). Drugie miejsce w handlu sklepowym przypadł Kompanii Piwowarskiej. Poznańska spółka opanowała w maju 2002 roku 28,3 proc. detalu.

Ale to właśnie do wicelidera należy najlepiej sprzedające się detalicznie piwo w Polsce, czyli Tyskie, które od ponad dwóch lat nie traci pozycji lidera i zdołało opanować w maju 17,6 proc. rynku detalicznego. Dobrze radzi sobie też drugie flagowe piwo firmy kontrolowanej przez SAB, czyli Lech. Piwa sygnowane tą nazwą w maju miały 7,2-proc. udział w detalu.

Grupa Carlsberg Okocim (browary Okocim, Bosman, Kasztelan i Piast) w maju 2002 roku zanotowała 12,9-proc. udział w sprzedaży. Najlepiej sprzedającymi się markami były Okocim (5,3 proc.), Bosman (2,7) oraz Kasztelan z 1,4 proc. udziałem w rynku. Do najlepiej sprzedających się piw austriackiej grupy Brau Union (4,8 proc. w detalu) należy z kolei piwo Królewskie (1,9 proc.) oraz Van Pur (0,5 proc.).