Telewizja TVN24 odmówiła emisji najnowszej kampanii piwa Dog in the Fog.
Rozpoczęta w ubiegłym tygodniu kampania Dog in the Fog, niszowej marki z portfolio Kampanii Piwowarskiej, ma budować wizerunek produktu za pomocą spotów pokazujących przygotowania do egzekucji na krześle elektrycznym. Widzimy, jak strażnicy starannie przymocowują więźnia do fotela i wykonują kolejno wszystkie czynności niezbędne do uśmiercenia pacjenta. Spot nie ma jednak w sobie nic z grozy właściwej takim sytuacjom. I strażnicy, i więzień konają ze śmiechu, bo mundurowi jak z rękawa sypią dowcipami. 30-sekundowy filmik wieńczy hasło: „Nie odbieramy życia zbyt poważnie”. Reklama została przygotowana przez agencję PZL.
Zgodnie z planem domu mediowego Starcom, kampania miała pojawić się w TVN24, TVN, TVP1, TVP2 i w internecie, jednak pierwsza z tych stacji stanowczo odmówiła emisji.
Przedstawiciele agencji twierdzą, że spodziewali się tego, ale zdecydowali się na reklamę, bo badania wykazały, że ludzi śmieszy, a czarny humor pasuje do marki.
To nie pierwszy niekonwencjonalny pomysł Dog in the Fog. Jednak zaskakujące i — zdaniem przedstawicieli agencji — „inteligentne poczucie humoru” najwyraźniej nie podbiło Polaków: obecna na polskim rynku od dwóch lat marka nie osiągnęła nawet 0,5-procentowego udziału w rynku.