Piwo Tyskie wciąż pozostaje liderem

Paweł Mazur
opublikowano: 2002-01-30 00:00

W listopadzie w detalu nadal królowała marka Tyskie — wynika z badań AC Nielsen. Ostro do góry pnie się Warka.

W listopadzie ubiegłego roku w handlu detalicznym najlepiej sprzedawało się piwo marki Tyskie, produkowane przez Kompanię Piwowarską — wynika z raportu firmy AC Nielsen. Udział piw promowanych pod tą marką wyniósł w badanym miesiącu 18,2 proc. Drugą pozycję na rynku zajęła marka Żywiec, która opanowała 14,6 proc. rynku. Inne brandy giełdowej firmy — EB oraz Hevelius — mają 9,9 proc. Wreszcie druga flagowa marka Kompanii Piwowarskiej — Lech — osiągnęła w listopadzie 2001 r. 9,3 proc. rynku detalicznej sprzedaży.

Ostro do góry pnie się Warka. Udział piw tej marki w sprzedaży detalicznej rośnie i w listopadzie wyniósł już 9,7 proc.

Do piw znajdujących się w czołówce zaliczał się w listopadzie także Okocim. Udział marek sygnowanych tą nazwą wyniósł około 6 proc.

Warto też spojrzeć na pozycję poszczególnych marek, a nie ich grup. Najlepiej w detalu radzi sobie Tyskie Gronie, które opanowało w listopadzie 16,9 proc. rynku. Drugą pozycję zajmował Żywiec (10,5 proc.), a trzecie Lech Premium (5,5 proc.). Coraz lepiej radzi sobie Warka Strong. Jej udział w rynku detalicznym w listopadzie sięgnął 5,1 proc.

Z zestawienia widać, że w listopadzie ubiegłego roku najlepiej sprzedawało się piwo w butelkach, które opanowało 52,1 proc. rynku detalicznego. Pod koniec 2001 r. Polacy najchętniej kupowali piwo typu full light o zawartości alkoholu 5,6-6,2 proc. W detalu stanowiło ono aż 60,2 proc. detalicznej sprzedaży.