PKO BP przekazał w komentarzu wysłanym PAP, że w wyniku błędu technicznego po stronie banku doszło do "nieprawidłowego naliczenia prowizji" na rachunkach "niewielkiej części" klientów korporacyjnych.
"Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda Klientów zostały skorygowane. Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy wszystkich Klientów, których ta sytuacja dotknęła" - dodał bank w komunikacie przekazanym PAP.
Informację o awarii systemu jako pierwsze podało RMF24. Jak przekazało, awaria dotyczyła wyłącznie kont firmowych, a bank nie padł ofiarą ataku hakerskiego. Klienci banku w mediach społecznościowych informowali o miliardowych debetach na kontach i milionowych prowizjach. "Jest potężna awaria PKO BP ludzie na kontach mają miliardy straty. U nas w firmie jest 240 miliardów" - napisał jeden z klientów, cytowany przez RMF24.
PKO BP to największy w Polsce bank uniwersalny, ma ok. 12 mln klientów. W I kwartale 2024 r. PKO BP zanotował 2 mld zł zysku. Za 2023 r. miał 5,5 mld zł zysków, a wartość aktywów przekroczyła 500 mln zł. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji PKO BP.