Czytasz dzięki

Plantwear rozrośnie się na NewConnect

Szymon Maj
opublikowano: 18-12-2019, 22:00

Po niecałym roku od zakończonej zbiórki udziałowej spółka produkująca drewniane gadżety zadebiutuje na małej giełdzie

Firma tworząca drewniane zegarki i biżuterię po zakończonej akcji crowdfundingowej wejdzie na NewConnect. Planowana data debiutu to drugi tydzień stycznia 2020 r. Będzie to druga spółka po Red Dev Studio, która skorzystała z finansowania społecznościowego i da inwestorom okazję do sprzedaży akcji na warszawskim parkiecie.

Zarząd spółki Plantwear, którą kieruje Wiktor Pyrzyk, zmienił zasady programu motywacyjnego kierowanego do pracowników, ponieważ cele okazały się zbyt łatwe do osiągnięcia, a potencjalne wynagrodzenie akcjami — zbyt wygórowane.
Zobacz więcej

Zarząd spółki Plantwear, którą kieruje Wiktor Pyrzyk, zmienił zasady programu motywacyjnego kierowanego do pracowników, ponieważ cele okazały się zbyt łatwe do osiągnięcia, a potencjalne wynagrodzenie akcjami — zbyt wygórowane.

— Rozpoczynając kampanię crowdfundingową, wiedzieliśmy, że naszym celem jest debiut na giełdzie. Samą kwestię emisji akcji i pozyskanie kapitału traktowaliśmy jako sposób na przyśpieszenie rozwoju przy jednoczesnej budowie społeczności wokół marki. Jesteśmy przygotowani na obowiązki spółki publicznej, nie przeszkadza nam pełna transparentność. Co więcej, liczymy, że nasza otwartość oraz względnie prosty i zrozumiały model biznesowy przełożą się na relacje z inwestorami oraz wycenę rynkową. Uważamy, że nasz charakter działalności i dynamiczne tempo wzrostu spowodują, że będziemy jedną z popularniejszych wśród inwestorów spółek na NewConnect — mówi Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Wycena spółki w debiucie to 10 mln zł. Spółka nie ma polityki dywidendowej. Według prezesa ma to uzasadnienie w przyjętym modelu działania firmy.

— Jesteśmy typowo wzrostową spółką, więc nie planujemy wypłacania dywidendy przez około dwa lata. W przyszłości jako największy akcjonariusz będę chciał, aby firma dzieliła się zyskiem z akcjonariuszami. W przyszłym roku chcielibyśmy kontynuować dynamiczny wzrost działalności. Celujemy w około 40-50-procentowązwyżkę przychodów w stosunku do bieżącego roku — dodaje Wiktor Pyrzyk.

Modelowa emisja

Wejście Plantwear na giełdę wynikało z zasad platformy CrowdConnect, na której spółka przeprowadziła kampanię crowdfundingową. Oprócz celu inwestycyjnego prezes firmy zauważa w tym także wymiar symboliczny.

— Analizując oferty różnych platform crowdfundingowych, zauważyliśmy, że liczne projekty nie dają inwestorom realnej możliwości wyjścia z inwestycji. Natomiast schemat współpracy z platformą CrowdConnect zakładał pozyskanie pieniędzy i debiut na giełdzie, co niedługo uda nam się zrealizować. Jest to korzystne dla wszystkich akcjonariuszy. Próg wejścia w naszą spółkę wynosił zaledwie 99 zł. Dzięki temu udało nam się pozyskać dość liczne grono inwestorów. Chcieliśmy, by klienci mogli nabyć część akcji spółki nie tylko inwestycyjnie, ale również symbolicznie, stając się ambasadorami marki. To konsekwencja naszego codziennego podejścia do relacji z klientem i budowania społeczności wokół naszych produktów oraz akcji ekologicznych — wyjaśnia Wiktor Pyrzyk.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Sezonowość

Branża modowa i odzieżowa jest szczególnie zależna od panującego sezonu.

— Nasza prognoza przychodów na 2019 r. została praktycznie zrealizowana po trzech pierwszych kwartałach, a czwarty kwartał historycznie odpowiada za nawet 40-45 proc. rocznej sprzedaży — mówi Wiktor Pyrzyk.

Firma zaczynała od drewnianych okularów, później wprowadzila do sprzedaży zegarki. Ewelina Bury, członek zarządu Plantwear, zapowiada, że w przyszłym roku pojawią się nowe produkty.

— Na przyszły rok mamy zaplanowane dwie nowe linie produktowe. Pierwsza z nich to Plantwear Home, czyli akcesoria do domu. Ta linia jest już w zasadzie aktywna, jednak do tej pory nie była promowana. W pełni wystartujemy z tym projektem w styczniu. Druga linia zostanie ogłoszona na początku roku. Dzięki tym działaniom zdywersyfikujemy ofertę, co w naszej ocenie powinno wpłynąć na stabilniejszą sprzedaż przez cały rok i mniejszą koncentrację sprzedaży w IV kwartale — dodaje Ewelina Bury.

W 2018 r. 72 proc. sprzedaży, która w sumie była warta 4,7 mln zł) przypadło na drewniane zegarki, a 19 proc. na biżuterię z drewna. Rok wcześniej sprzedaż wyniosła 4,6 mln zł, a w 2016 r. 5,1 mln zł. W ubiegłym roku zysk netto wyniósł 509 tys. zł, w tym po trzech kwartałach wynosi 202 tys. zł, a według prognoz zarządu w całym roku sięgnie 750 tys. zł. Przychody mają wynieść 6,55 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane