Plantwear zebrał pieniądze od tłumu

opublikowano: 11-06-2019, 22:00

Producent drewnianych akcesoriów w ramach kampanii crowdfundingowej zebrał dwa razy mniej, niż oczekiwał, ale podtrzymuje plany debiutu.

Trwało to dłużej, niż miało, i nie zakończyło się zebraniem takiej kwoty, jakiej oczekiwano, ale planów spółki nie zmieniło. Plantwear, produkujący i sprzedający akcesoria z drewna (takie jak zegarki czy biżuteria), ogłosił zamknięcie prowadzonej od połowy marca oferty publicznej na platformie crowdfundingowej CrowdConnect. Początkowo chciał zebrać do 2,4 mln zł, a oferta miała zakończyć się w pierwszej połowie maja. Inwestorzy jednak nie dopisali — tuż przed upływem terminu zebrano tylko jedną czwartą oczekiwanej kwoty, więc oferta została przedłużona o miesiąc. 10 czerwca w końcu została zamknięta z wynikiem 1,2 mln zł, zebranych od ponad 230 inwestorów.

— Pozyskany kapitał pozwoli nam na realizację wszystkich celów emisyjnych — zapewnia Wiktor Pyrzyk, prezes i główny akcjonariusz Plantwear.

Te cele to stworzenie nowych linii produktowych, ekspansja zagraniczna, ulepszenieobecnych linii produktów oraz zasilenie kapitału obrotowego. Plantwear miał w ubiegłym roku 4,7 mln zł przychodów. W tym roku mają one skoczyć o 40 proc., do 6,55 mln zł, spółka prognozuje też wzrost o połowę zysku netto, do poziomu 0,75 mln zł. Debiut na NewConnect planowany jest w ciągu kilku miesięcy.

— Podejmujemy działania niezbędne do zarejestrowania akcji w KRS. Zakładamy, że nastąpi to w ciągu 1-2 miesięcy, co pozwoli nam w lipcu lub sierpniu rozpocząć procedurę przed KDPW i GPW. Celujemy z debiutem na NewConnect na wrzesień — mówi Wiktor Pyrzyk.

Plantwear nie jest pierwszą spółką, która przeprowadza emisję w modelu crowdfundingu udziałowego, zapowiadając jednocześnie debiut na NewConnect. W ubiegłym roku kontrowersyjną emisję przeprowadziło kawiarniane Etno Cafe, które chciało zebrać od inwestorów 5 mln zł, ale ostatecznie musiało zadowolić się kwotą 1,16 mln zł. Przedstawiciele spółki w trakcie oferty mówili o możliwości debiutu giełdowego nawet jeszcze w 2018 r., ale do tej pory Etno Cafe nie pojawiło się w notowaniach.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane