Plantwear zebrał pieniądze od tłumu

opublikowano: 11-06-2019, 22:00

Producent drewnianych akcesoriów w ramach kampanii crowdfundingowej zebrał dwa razy mniej, niż oczekiwał, ale podtrzymuje plany debiutu.

Trwało to dłużej, niż miało, i nie zakończyło się zebraniem takiej kwoty, jakiej oczekiwano, ale planów spółki nie zmieniło. Plantwear, produkujący i sprzedający akcesoria z drewna (takie jak zegarki czy biżuteria), ogłosił zamknięcie prowadzonej od połowy marca oferty publicznej na platformie crowdfundingowej CrowdConnect. Początkowo chciał zebrać do 2,4 mln zł, a oferta miała zakończyć się w pierwszej połowie maja. Inwestorzy jednak nie dopisali — tuż przed upływem terminu zebrano tylko jedną czwartą oczekiwanej kwoty, więc oferta została przedłużona o miesiąc. 10 czerwca w końcu została zamknięta z wynikiem 1,2 mln zł, zebranych od ponad 230 inwestorów.

— Pozyskany kapitał pozwoli nam na realizację wszystkich celów emisyjnych — zapewnia Wiktor Pyrzyk, prezes i główny akcjonariusz Plantwear.

Te cele to stworzenie nowych linii produktowych, ekspansja zagraniczna, ulepszenieobecnych linii produktów oraz zasilenie kapitału obrotowego. Plantwear miał w ubiegłym roku 4,7 mln zł przychodów. W tym roku mają one skoczyć o 40 proc., do 6,55 mln zł, spółka prognozuje też wzrost o połowę zysku netto, do poziomu 0,75 mln zł. Debiut na NewConnect planowany jest w ciągu kilku miesięcy.

— Podejmujemy działania niezbędne do zarejestrowania akcji w KRS. Zakładamy, że nastąpi to w ciągu 1-2 miesięcy, co pozwoli nam w lipcu lub sierpniu rozpocząć procedurę przed KDPW i GPW. Celujemy z debiutem na NewConnect na wrzesień — mówi Wiktor Pyrzyk.

Plantwear nie jest pierwszą spółką, która przeprowadza emisję w modelu crowdfundingu udziałowego, zapowiadając jednocześnie debiut na NewConnect. W ubiegłym roku kontrowersyjną emisję przeprowadziło kawiarniane Etno Cafe, które chciało zebrać od inwestorów 5 mln zł, ale ostatecznie musiało zadowolić się kwotą 1,16 mln zł. Przedstawiciele spółki w trakcie oferty mówili o możliwości debiutu giełdowego nawet jeszcze w 2018 r., ale do tej pory Etno Cafe nie pojawiło się w notowaniach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy