Płatnicze preferencje e-klientów

opublikowano: 26-03-2013, 00:00

Przelew bankowy to wciąż najpopularniejsza forma płatności za zakupy w sieci, ale Polacy coraz częściej sięgają też po inne metody.

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zapewnić klientom jak najwęcej możliwości płatności za towar? Z analiz prowadzonych przez firmę badawczą Gemius oraz e-Commerce Polska wynika, że 67 proc. klientów e-sklepów i 76 proc. kupujących na aukcjach internetowych nadal reguluje należności przelewem bankowym. Konsumenci chętnie płacą też gotówką przy odbiorze zamówionego towaru — robi tak 59 proc. klientów sklepówinternetowych i 52 proc. użytkowników aukcji. Ale coraz częściej — jak zapewniają autorzy badania przeprowadzonego na grupie 1,5 tys. internautów — konsumenci sięgają również po PayU, PayPall, DotPay, Allpay.

Za pośrednictwem tych rozwiązań płatności dokonuje już 42 proc. kupujących w e-sklepach i 50 proc. na aukcjach (wzrost analogicznie o 19 i 13 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim rokiem). Konsumenci za zakupy w sieci płacą też kartą kredytową lub tzw. e-kartą do transakcji zdalnych (28 proc. klientów e-sklepów oraz 18 proc. aukcji) bądź regulują należności przez SMS (8 proc. e-sklepów oraz 3 proc. — aukcji).

— Klienci oczekują prostych i szybkich rozwiązań. Dlatego na znaczeniu zyskują te, które nie wymuszają na użytkowniku konieczności logowania czy podawania haseł. Ale płatności online nie zawsze są korzystne dla wszystkich sklepów. Pamiętajmy o ukrytych kosztach transakcji, którymi często obarczany jest klient. Co więcej, są branże, w których produkt powstaje dopiero na zamówienie klienta i możliwość zapłacenia całej kwoty po odbiorze będzie dla niego bardziej komfortowa, ale też korzystnie wpłynie na wizerunek sklepu — podkreśla Mateusz Gordon, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu. Badanie realizowano w grudniu 2012 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu