Płatny YouTube w „bliskim terminie”

AD, wsj.com
opublikowano: 2014-10-28 14:34

Największa platforma wideo na świecie chce wprowadzić model płatnej subskrypcji, wolnej od reklam. Kiedy? „W najbliższym czasie” - pisze Wall Street Journal.

Prace nad modelem pilotuje sama Susan Wojcicki, wcześniej przez lata kierująca działem reklamy internetowego giganta, dziś prezes YouTube. – Płatna, pozbawiona reklam subskrypcja, dałaby użytkownikom większy wybór i byłaby dobrą propozycją w świecie rosnącej popularności urządzeń mobilnych – powiedziała prezes YouTube 27 października podczas konferencji Code Mobile w kalifornijskim Half Moon Bay.

Bloomberg

Dodała, że termin wprowadzenia dodatkowej usługi jest „bliski”, ale przyciskającym ją dziennikarzom nie udało się uzyskać odpowiedzi, czy będzie to jeszcze w tym roku.

Pomysł możliwości pobierania opłat przez właścicieli kanałów na YouTube portal chciał wprowadzić w życie już rok temu. Nie miały one jednak eliminować reklam z filmów, a jedynie dać możliwość dodatkowego zarabiania twórcom prezentującym się na platformie.

YouTube chce skusić nową możliwością zwłaszcza wielkich partnerów traktujących ten portal jako dodatkowe źródło dystrybucji swoich komercyjnych treści, np. dystrybutorów muzyki.

– Bezpłatna muzyka za reklamy będzie na YouTube zawsze, ale chcemy dać użytkownikom możliwość wyboru również subskrypcji płatnego kanału nie emitującego przy tym reklam – wyjaśnia pani prezes.