Playtray zachęci maluchy do jedzenia

opublikowano: 09-11-2017, 22:00

Zdrowe jedzenie i dobra zabawa rzadko idą w parze. Twórcy tacki dla niejadka chcieliby to zmienić.

Dziecko, które nie chce tknąć zdrowych produktów, mimo że chętnie zjada słodkie smakołyki, to problem spędzający sen z powiek niejednego rodzica. Anna i Mateusz Tomczakowie wpadli na pomysł, jak to zmienić.

NAGRODA: Na rynku nie ma tacki, która zachęcałaby dzieci do jedzenia w formie zabawy, z niespodzianką na końcu — podkreślają Anna i Mateusz Tomczakowie (na zdj. z dzieckiem), twórcy Playtraya, tacki dla niejadka.
Fot. ARC

— Wielu rodziców ma problem z zachęceniem dzieci do jedzenia tego, co uważają za dobre dla nich, a nie tego, na co same mają ochotę. Zauważyliśmy jednak, że jeżeli spożywanie zdrowych, nielubianych produktów wiąże się z dobrą zabawą i jest wynagrodzone ciekawą niespodzianką, to maluchy chętnie po nie sięgają — tłumaczy Mateusz Tomczak. Dlatego postanowił stworzyć Playtray, czyli tackę dla niejadka. Nie jest to jednak zwykłe naczynie, tylko kolorowa, prostokątna tablica z wgłębieniami przypominającymi labirynt, które są ozdobione kolorowymi rysunkami. Zabawa polega na tym, żeby zjeść wszystko, co leży na drodze do końca labiryntu, gdzie czeka na małego niejadka ukryta pod pokrywką niespodzianka.

— Ten końcowy element zależy od inwencji twórczej rodzica i może być zdrową lub mniej zdrową przekąską, którą dany maluch lubi najbardziej, albo niewielką zabawką, wynagradzającą mu trud dotarcia do celu — tłumaczy Mateusz Tomczak. Choć razem z żoną tworzy tacki dla niejadka od prawie roku i produkt został już przetestowany na dzieciach twórców oraz ich znajomych, to jeszcze nie znalazł się w sprzedaży.

— Do tej pory zainwestowaliśmy około 25 tys. w stworzenie prototypu tacek, ich projekty graficzne, stronę internetową oraz pierwsze testowe reklamy. Wciąż potrzebujemy jednak pieniędzy na pierwszą partię produkcyjną, z którą moglibyśmy wyruszyć na targi. Pieniądze są potrzebne również na reklamę w sieci — mówi Mateusz Tomczak. Właściciele szacują, że niezbędne będzie przynajmniej 200 tys. zł. Szukają inwestora, który chciałby wesprzeć ich projekt taką gotówką.

— Wierzymy, że tacka znajdzie swoje miejsce na rynku. Chociaż dostępne są różnego rodzaju talerzyki, z lubianymi przez dzieci postaciami z kreskówek czy innymi elementami, to nie ma takich, które zachęcałyby do jedzenia w formie zabawy — twierdzi Mateusz Tomczak. Nie jest on nowicjuszem, jeżeli chodzi o rozkręcanie własnego biznesu. Wcześniej stworzył Jazzy Chips, pierwszą firmę oferującą w Polsce chipsy na patyku, która wciąż działa i się rozwija. © Ⓟ

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane