PlayWay sięga po pomoc wydawcy

opublikowano: 01-06-2017, 11:54
aktualizacja: 01-06-2017, 11:55

Warszawski deweloper rozpoczął współpracę z największym europejskim wydawcą gier – Koch Media – który zajmie się dystrybucję dwóch tytułów PlayWay w wersjach pudełkowych.

Do tej pory PlayWay wszystko robił sam. Chodzi nie tylko o produkcję gier, ale także ich wydawanie, promocję czy dystrybucję. Giełdowy deweloper zdecydował się jednak poszukać zewnętrznego partnera, który zdejmie z jego barków część działań związanych z procesem wydawniczym. Jego wybór padł na niemieckiego giganta wydawniczego – firmę Koch Media.

Umowa o współpracy, o której Play Way poinformował w giełdowym komunikacie, obejmuje udzielenie licencji na sprzedaż i dystrybucję dwóch gier: „Agony” i „Car Mechanic Simulator 2018” (CMS2018). 

- To były bardzo długie negocjacje ponieważ PlayWay chciał utrzymać kontrolę nad tymi rynkami, które obecnie pokrywa sam, bez udziału wydawców. 

Dlatego wszystkie prawa do gier: CMS2018 i Agony na platformę STEAM zostają przy PlayWay – informuje deweloper. 

Podobnie jest z prawami do dystrybucji CMS2018 na konsole w wersji cyfrowej, dodatków do tej gry i edycji specjalnych. Z tego wynika, że Koch Media skoncentruje się przede wszystkim na sprzedaży dwóch gier PlayWay w wersji pudełkowej. 

- Pomoc jednego z największych światowych wydawców na tych polach, może być dla nas bardzo korzystna. Koch Media zobowiązało się do pomocy w prowadzeniu intensywnych działań marketingowych, do tej pory prowadzonych tylko przez nas – ocenia producent gier.

PlayWay ma nadzieję, że prowadzone przez Koch Media działania promocyjne będą miały przełożenie na sprzedaż „Agony” i CMS2018 na platformie Steam. 

Spółka planuje wydać CMS2018 w wersji na PC po zakończeniu letnich wyprzedaży na Steam, czyli w połowie lipca. Natomiast wersja konsolowa tej gry ma trafić do graczy we wrześniu. Data premiery „Agony” nie została jeszcze podana, choć wcześniej spółka informował, że dojdzie do niej w drugim kwartale tego roku. Za tą grę odpowiada spółka Madmind Studio, w której udziały ma PlayWay.

„Agony” i CMS2018 to dwie najważniejsze tegoroczne premiery PlayWay, które będą miały istotny wpływ na jego wyniki. W pierwszym kwartale tego roku deweloper miał 5,2 mln zł przychodów i blisko 1,9 mln zł zysku netto.

Umowa z PlayWay to nie pierwszy kontrakt wydawniczy Koch Media na polskim rynku. Niemiecki wydawca wcześniej współpracował z wrocławskim Techlandem przy serii gier „Dead Island”. Łącznie sprzedano ponad 10 mln sztuk pierwszej i drugiej części gry. Umowa wydawnicza była nie korzystana dla polskiej firmy, bo przenosiła prawo do marki gry na niemiecką firmę. Po zakończeniu współpracy Techland zdecydował się stworzyć własny tytuł, wykorzystujący motyw zombie „Dying Light”, który odniósł olbrzymi sukces. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu