Plotki z parkietu i okolic

Wojciech Surmacz, Renata Zawadzka, Aneta Królak
opublikowano: 1999-07-23 00:00

PLOTKI Z PARKIETU I OKOLIC

Luśka i Marian pomogą TP SA

Ruszyła nowa kampania medialna Telekomunikacji Polskiej SA. Dotyczy obniżenia taryf za połączenia międzymiastowe, a jej autorem jest agencja NoS/BBDO. Spoty telewizyjne i reklamy prasowe mają wspólne przesłanie: odświeżamy kontakty, dzwoniąc do starych znajomych z całej Polski — Luśki z Juraty czy Mariana z Kielc. Kampania ma na celu poprawienie i wzmocnienie wizerunku TP SA. Ale z pewnością umocni też pozycję na rynku reklamowym agencji NoS/BBDO. Jej dyrektor generalny Michał Sorówka potwierdził w ten sposób swoje wcześniejsze deklaracje. Seria nowych reklam przypomina bowiem zwycięskie kampanie agencji NoS, jeszcze przed połączeniem z BBDO. Zastosowano w nich jednak zupełnie nowe pomysły i pojawił się lekki humorystyczny klimat. WS

Prawie koniec z paleniem

Palenie papierosów wychodzi z mody. Porzucający ten nałóg nie zawsze jednak kierują się względami zdrowotnymi. Czynią tak częściej pod presją społeczną. W większości zakładów pracy stosowany jest bowiem ostracyzm w stosunku do palących. Pół biedy, jeśli można pofolgować zgubnej skłonności w wyznaczonym miejscu. Bywa jednak, że zakaz palenia wprowadzany jest we wszystkich pomieszczeniach. Co wówczas mają czynić zwolennicy nikotyny? Z tym problemem poradzono sobie w zakładach Philips Lighting Poland. Zastosowano „mocne uderzenie”. Z palaczami spotykali się psychologowie, dla porzucających nałóg organizowano konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, opornym uniemożliwiono publiczne kopcenie. Choć najbardziej zatwardziali nałogowcy spośród trzytysięcznej załogi nadal kurzą, to jednak przynajmniej połowa palaczy jest już niepaląca. Podczas konferencji prasowej, urządzonej z okazji 40-lecia Philipsa, dyrektor Bogdan Rogala mógł z satysfakcją stwierdzić, że jedynymi wstydliwie ćmiącymi papierosy w kąciku byli Édziennikarze. RZ

Reemtsma wspiera uczelnie oraz muzea Wielkopolski

Reemtsma Polska zainwestowała w Polsce łącznie ponad 368 mln dolarów. Jednak Krzysztofa Wągrodzkiego, prezesa spółki, nie satysfakcjonuje ograniczenie działania do utrzymania pozycji na rynku. Toteż konsekwentnie wspiera instytucje kulturalne, głównie Wielkopolski. W połowie lipca Krzysztof Wągrodzki przekazał na ręce Wojciecha Spaleniaka, dyrektora Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu, czek wartości 60 tys. zł na realizację zewnętrznego oświetlenia. To jednak nie wszystko. W maju tego roku firma wyasygnowała 120 tys. zł dla Muzeum Narodowego w Poznaniu na rekonstrukcję w pałacu w Rogalinie londyńskiego gabinetu Edwarda Bernarda Raczyńskiego, ostatniego prezydenta Polski na uchodźstwie. Spółka objęła swoim mecenatem Akademię Sztuk Pięknych w Poznaniu. Dzięki darowiźnie wysokości 100 tys. zł uczelnia wzbogaci się w nowym roku akademickim o salę audiowizulaną. RZ

Montana drogo ubierze

Na początku lipca została przedstawiona najnowsza kolekcja ubrań dla mężczyzn francuskiego kreatora Claude Montany. Promuje dość swobodny, sportowy styl, mający podkreślić męską, silną sylwetkę. W tonacji dominują wszelkie odcienie niebieskości połączone z bielą. Część propozycji dostępna będzie również w Polsce, gdyż przedstawiciele marki zdecydowali się nawiązać współpracę z krakowską Paradise Group, zarządzaną przez Jerzego Mazgaja. Grupa ma już w swoim portfelu ofertowym tak znane marki jak: Hugo Boss, Lecomte, Kenzo.

O wszystkich tych markach można najkrócej powiedzieć, że są ekskluzywne i drogie. Dlatego też niewykluczone, że jeśli nasi biznesmeni już zdecydują się zainwestować w nie najtańsze ubranko, postarają się również, by ich sylwetki nie odbiegały od modelowych. AK