PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

Zgutka Małgorzata, Zalewski Jacek
20-10-2000, 00:00

PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

PZU sponsorował koncert na rzecz chorych

Warszawska Orkiestra Młodzieżowa Sonata zagrała na rzecz Centrum Onkologii na Ursynowie. Współgospodarzem i sponsorem koncertu było PZU. W warszawskim Muzeum Kolekcji im. Jana Pawła II pojawili się ludzie ze świata biznesu i finansów. Sonata zagrała charytatywnie.

— Zaproszenie na koncert wysłaliśmy do ponad 800 firm. Chcieliśmy uświadomić przedsiębiorcom i menadżerom, jak poważnym problemem społecznym są choroby nowotworowe. Mam nadzieję, że po powrocie do swych gabinetów przynajmniej część z nich pomyśli o finansowym wsparciu Centrum Onkologii — mówi Jacek Łepecki, dyrektor Sonaty.

Przyznaje też, że koncert nie mógłby się odbyć bez wsparcia PZU.

— Firma ubezpieczeniowa była głównym sponsorem imprezy. Dzięki niej to wydarzenie artystyczne mogło dojść do skutku — twierdzi.

Część muzyczną spotkania poprzedził wykład profesor Marka Nowackiego, dyrektora Centrum Onkologii. Zagranych przez Sonatę walców również przyszła posłuchać Teresa Kamińska, kierująca gabinetem politycznym premiera.

— Pani Teresa Kamińska koordynuje tworzenie programu rządowego ds. walki z nowotworami. Problemy chorych na raka nie są więc jej obce — zauważa Jacek Łepecki. MAZ

MISTRZ POPROWADZIŁ: Na rzecz warszawskiego Centrum Onkologii, Sonata,pod batutą Bogumiła Łepeckiego, zagrała najpiękniejsze walce świata.

NA TYM NIE KONIEC: Jerzy Zdrzałka, prezes PZU, który wysłuchał koncertu wraz z żoną, zadeklarował, że nadal będzie wspierał walkę z nowotworami. fot. Małgorzata Pstrągowska

Metro AG obchodziło 5-lecie działalności w Polsce

Jeden z największych międzynarodowych koncernów handlowych — Metro AG, podsumował 5 lat swoich inwestycji w Polsce. Niemiecki potentat planuje dalszy rozwój i utrzymanie pozycji lidera na naszym rynku. Ubiegłoroczny obrót koncernu w Polsce wyniósł ponad 8 mld zł, co stanowi 4 proc. obrotów firmy na całym świecie.

Dotychczas grupa Metro uruchomiła w naszym kraju 62 placówki handlowe, inwestując kapitał wysokości 2,5 mld zł. Liczba miejsc pracy stworzonych w sieciach dystrybucyjnych Makro Cash and Carry, Real, Praktiker i Media Markt wynosi 17,5 tys. Stanowi to około 20 proc. ogólnej liczby pracowników zatrudnianych przez koncern poza obszarem Niemiec. Metro inwestuje także w regionach objętych strukturalnym bezrobociem, takich jak Radom czy Kielce.

Przybyłemu z Dźsseldorfu Hansowi-Joachimowi Kšrberowi, prezesowi koncernu, towarzyszą na jubileuszowej fotografii szefowie polskich spółek, wchodzących w skład grupy (od lewej: Karl-Heinz Wšrle — Praktiker, Renata Juszkiewicz — przedstawicielstwo Metro, prezes Kšrber, Jacquot Boelen — Real, Jarosław Drabarek — Media Markt i Edouard Jules Renders — Makro Cash and Carry). JAZ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zgutka Małgorzata, Zalewski Jacek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC