Czytasz dzięki

PMPG: Tygodnik "Wprost" już tylko w wersji cyfrowej

opublikowano: 25-03-2020, 13:03

Spółka PMPG Polskie Media, właściciel tygodnika "Wprost", poinfromowała o zamiarze dystrybucji pisma tylko w wersji cyfrowej.

"Decyzję podjęto w następstwie zdarzeń związanych z wystąpieniem na terytorium kraju epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 (dalej jako Epidemia) i ich wpływem na działalność Emitenta. W związku z ogłoszeniem w dniu 20 marca 2020 roku stanu Epidemii, a wcześniej stanu zagrożenia epidemiologicznego, wprowadzone zostały w całym kraju ograniczenia i zalecenia dla obywateli oraz przedsiębiorców." - podano.

Zobacz więcej

Puls Biznesu

Jak dodano, skutkiem tego jest ograniczenie liczby sprzedanych pism oraz ograniczenie sprzedaży powierzchni reklamowej i brak możliwości organizacji zaplanowanych wydarzeń pod patronatem marki Wprost.

"Powołując się na publicznie dostępne opinie specjalistów z zakresu chorób zakaźnych Zarząd Emitenta szacuje, że okres, w którym utrzyma się stan Epidemii w kraju, a wraz z nim ograniczenia dla działalności Emitenta oraz jego spółek zależnych, wyniesie co najmniej 2 kolejne miesiące. Po nich, najprawdopodobniej nastąpi okres kolejnych wielu miesięcy odbudowywania sprzedaży oraz relacji biznesowych. W całym tym okresie Emitent i jego spółki zależne będą narażone na brak przewidywalności w realizacji przychodów. Prognozowany spadek przychodów będzie w szczególności wyraźny w przypadku sprzedaży egzemplarzowej tygodnika "Wprost", z którego produkcją oraz dystrybucją związane są znaczne koszty" - głosi komunikat.

Tygodnik "Wprost" będzie przygotowywany tylko w wersji elektronicznej/cyfrowej.  

W 2019 r. sprzedaż powierzchni reklamowej i sprzedaż egzemplarzowa tygodnika przyniosła spółce 9,3 mln zł przychodów i wiązała się s poniesieniem 8,5 mln zł kosztów. Przychody z eventów wyniosły 3,4 mln zł.

"W ramach zmian w modelu wydawniczym "Wprost" Emitent planuje uruchomienie nowych projektów związanych z wydawnictwem internetowym w serwisie Wprost.pl, które w ocenie Emitenta doprowadzą do zwiększenia przychodów osiąganych ze sprzedaży powierzchni reklamowej w internecie, uruchomienia nowych linii przychodowych związanych z czytelnictwem w serwisie internetowym oraz zachowania przychodów osiąganych z tytułu organizacji wydarzeń" - dodano w komunikacie.

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane