Po III kwartałach strata Grupy ITI wzrosła do 52 mln USD

opublikowano: 2002-11-15 09:46

Po trzech kwartałach tego roku strata netto Grupy ITI wzrosła ponad trzykrotnie i wyniosła 52,29 mln USD. W tym samym okresie przychody spółki wzrosły o 24 proc. do 114,21 mln USD. Ponad 80 proc. ze 114 mln USD skonsolidowanych przychodów grupy wytwarza telewizja TVN. Od początku roku osiągnęła ona 24-proc. dynamikę sprzedaży.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku TVN zanotowała wzrost sprzedaży o 24 proc. do 92,6 mln USD. TVN osiągnął w tym okresie wzrost marży EBITDA (zysk operacyjny + amortyzacja) z 10 do 25 proc. W skali roku marża ma wzrosnąć do 30 proc.

- Pomimo trudniejszej sytuacji na rynku reklamowym, TVN osiąga bardzo dobre wyniki (...). Jesteśmy zaniepokojeni wpływem na prowadzoną przez nas działalność, ustawy o telewizji i radiofonii, która jest obecnie przedmiotem prac legislacyjnych w Sejmie. Prywatne media w Polsce zdecydowanie oponują przeciw monopolistycznej pozycji mediów publicznych i proponują szereg rozwiązań, które pozwoliłyby stworzyć w Polsce sprawiedliwy i konkurencyjny rynek mediów –skomentował Piotr Walter, Prezes TVN.

TVN 24, młodsza siostra TVN, po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku ma ujemną wartość EBITDA na poziomie 7,3 mln USD przy 2,6 mln USD przychodów.

- Pierwsze dane dotyczące subskrypcji wykupionych w Stanach Zjednoczonych są nad wyraz obiecujące. TVN prowadzi zaawansowane prace nad utworzeniem międzynarodowego programu w języku polskim, który można byłoby sprzedawać w pakiecie z TVN 24 nie tylko w Stanach Zjednoczonych, lecz także wśród mówiących po polsku społeczności w Europie Zachodniej, Australii, Izraelu i Kazachstanie – o nowych źródłach dochodów mówi Maciej Sojka, prezes TVN 24.

Strata na działalności operacyjnej spółki spadła o blisko 15 proc. do 8,67 mln USD. Spółka informuje, że zmniejszenie straty wynika ze wzrostu przychodów. Podkreśla jednak, że ich pozytywny wpływ został zrównoważony zwiększeniem kosztów tworzenia i nadawania programów. Strata netto po trzech kwartałach wzrosła z 15,39 mln USD w analogicznym okresie ubiegłego roku do 52,29 mln USD w obecnym.

- Na skumulowane wyniki netto znaczny wpływ miało jednorazowe obciążenie bezgotówkowe w wysokości 18,6 mln USD w związku z utratą wartości akcji SBS oraz utworzeniem rezerwy na koszty przeprowadzenia przez Grupę ITI oferty publicznej, co dokonane zostały przy zachowaniu ostrożnego podejścia w odniesieniu do uwzględnionych kwot. Dodatkowo wynik netto Grupy ITI jest ograniczony w związku z tym, że wszystkie koszty rozwoju stanowią koszty tworzenia nowych przedsięwzięć w odniesieniu do podmiotów znajdujących się w fazie rozwoju, które bezpośrednio obciążają rachunek zysków i strat – informuje Bruno Valsangiacomo, Wiceprezes Grupy ITI

MD, ONO