Po żywności czas na modę

opublikowano: 19-06-2016, 22:00

W Chopin-Deli w Chengdu można próbować polskich wiktuałów dowożonych przez Hatrans. Amber idzie dalej — w tekstylia.

Chiny są gotowe przyjąć więcej polskiej żywności — zapewniał Xu Jian, ambasador Chin w Polsce jeszcze przed wizytą prezydenta Xi Jinpinga. Wiedzą o tym polscy przedsiębiorcy, którzy od kilku lat sprzedają w Chinach artykuły spożywcze. W ostatnią sobotę w Chengdu, do którego kilka razy w tygodniu przyjeżdża pociąg towarowy z Łodzi, został otwarty showroom z polską żywnością.

— To 700 mkw. na 12. piętrze biurowca w dzielnicy rządowej Chengdu. 500 mkw. zajmuje ogólna ekspozycja, a 200 mkw. biura konkretnych firm, które chcą mieć indywidualne showroomy. Wystawiają się tu producenci artykułów sprzedawanych przez Chopin- Deli, platformę działającą w Chinach przeznaczoną dla transakcji B2B i B2C — mówi Tomasz Grzelak, współwłaściciel polsko-chińskiej spółki zawiadującej Chopin-Deli i prezes Hatrans Logistics, spółki obsługującej połączenia do Chengdu. Konkurencyjny projekt realizuje Amber Global Consulting.

— Pracujemy nad portalem sprzedającym polską żywność, bo chcemy być przygotowani na dopuszczenie polskich warzyw i owoców na chiński rynek. Dystrybucja internetowa tego segmentu żywności — choć w Europie może wydawać się bardzo egzotyczna — w Chinach jest jak najbardziej naturalna — twierdzi Bartosz Ziółek, prezes Amber Global Consulting. Siedem lat temu, gdy jeszcze pod marką Amber Foods wprowadzał polską żywność na chiński rynek, nie wróżono mu powodzenia.

— Wszyscy pukali się w głowę. Tymczasem zainteresowanie dobrymi jakościowo wyrobami znad Wisły ciągle rośnie. Oprócz produktów spożywczych chcemy sprzedawać w Chinach także polską odzież. Gatta, marka rajstop, jest tu już przez nas skutecznie dystrybuowana. Pracujemy nad platformą sprzedaży tekstyliów — mówi Bartosz Ziółek. Dobrym pomysłem byłby jeden pawilon prezentujący polskie produkty.

— Powinniśmy mieć dla Chińczyków jeden silny, spójny przekaz polskich marek — uważa Bartosz Ziółek. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu