Poczta na biznesowej ścieżce

SŁAWOMIR ŻURAWSKI dyrektor biura rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej
04-10-2012, 00:00

Komentarz Poczty Polskiej

Szybkie tempo przemian sprawia, że to, co dawniej było zaletą w pocztowej działalności, czyli doświadczenie i umiejętność naśladowania dziś już nie wystarczają. Podstawową wartością jest zmiana, która wiąże się z porzucaniem starych nawyków i wzorców — to wnioski, którymi Poczta Polska, jako aktywny gracz na rynku usług logistyczno-kurierskich podzieliła się z uczestnikami IX Konferencji Polska Logistyka. Forum Polskich Menedżerów Logistyki`.

Celem Poczty Polskiej jest maksymalne wykorzystanie potencjału organizacyjnego i logistycznego całej grupy kapitałowej, co ma pozwolić jej pozostać mocnym graczem na rynku pocztowym, logistycznym i finansowym. Te zmiany najlepiej widać w rosnącej palecie jej nowych produktów. To np. przesyłka hybrydowa, która łączy to, co tradycyjne — list, z tym, co nowe, czyli e-mail. Obecnie nasz klient, przede wszystkim masowy, ma możliwość nadawania korespondencji w formie elektronicznej.

Poczta jest odpowiedzialna za druk, kopertowanie, przekazanie do obrotu i dostarczenie do adresata w gwarantowanym terminie. Wprowadzenie oraz konsekwentne poszerzanie oferty pocztowych e-usług stanowi jedną z odpowiedzi na zmiany zachodzące na rynku pocztowym. Z jednej strony mamy do czynienia z globalnym trendem związanym ze spadkiem przychodów z tytułu świadczenia tradycyjnych usług pocztowych. Z drugiej — czekająca nas liberalizacja rynku pocztowego wiąże się z koniecznością poszukiwania nowych źródeł dochodów.

Filarem, na którym Poczta chce mocno osadzić się na rynku, jest segment paczkowo-kurierski. Najbliższe lata dla branży kurierskiej, będą się wiązać ze wzrostem jakości usług. Firmy, które nie będą dbać o ten element rozwoju, nie mają szans sprostać rosnącym potrzebom i oczekiwaniom klientów. Poczta i w tym aspekcie chce się zmieniać. Potwierdzeniem tego jest ostatnio przeprowadzona rewitalizacja Poczteksu, kurierskiego ramienia spółki. Niemalże 100-procentowa terminowość dostarczania, obniżone ceny, nowe opcje dostawy, np. do godziny 8.00 rano, oraz usługi dodane, takie jak powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki to atuty, które mają umożliwić Poczcie skok do pierwszej piątki firm kurierskich w Polsce.

Oczywiście, Poczta Polska chcąc oferować usługi zbieżne z tendencjami rynkowymi musi inwestować.

A szczególnie istotną grupą zadań w realizowanym przez nią planie inwestycyjnym do 2015 roku są zadania związanie z logistyką. To przede wszystkim odnowienie taboru samochodowego, a także rozwój węzłów ekspedycyjno-rozdzielczych, aby jak najbardziej kompleksowo zapewnić obsługę naszym klientom biznesowym i indywidualnym.

Na końcu każdego łańcucha działań firmy znajdują się klienci. To oni mówią: sprawdzam. Ostatni raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej o terminowości usług pocztowych oferowanych przez spółkę wskazuje na pozytywną tendencję. Najlepiej wypadamy w dostarczaniu paczek ekonomicznych, tu na sto paczek wysłanych, sto trafia do adresatów na czas. Dane pokazują również wyraźną poprawę terminowości Poczty Polskiej we wszystkich pozostałych kategoriach przesyłek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SŁAWOMIR ŻURAWSKI dyrektor biura rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Poczta na biznesowej ścieżce