Poczta Polska stawia na e-usługi

GRZEGORZ ŚWIDWIŃSKI
opublikowano: 22-03-2013, 00:00

Tradycyjna poczta ustępuje miejsca nowoczesnym kanałom komunikacji.

Obserwując ten trend, widzimy dla siebie szansę poprzez zapewnienie kompleksowego dostępu do elektronicznych usług pocztowych. E-usługi są jednym z kluczowych obszarów rozwoju w strategii Poczty Polskiej. Pierwszym efektem tej strategii jest przesyłka hybrydowa, która pojawiła się ofercie Poczty Polskiej w sierpniu 2012 r. Jest to usługa skierowana do klientów masowych, np. urzędów administracji państwowej, samorządów, banków, firm ubezpieczeniowych czy operatorów telekomunikacyjnych. Łączy elektroniczne wysyłanie listu z jego fizycznym dostarczeniem. Dla klientów indywidualnych mamy natomiast neoKartkę, czyli możliwość wysłania kartki okolicznościowej przez internet. Odbiorca otrzyma ją w formie tradycyjnej, papierowej kartki pocztowej.

NeoKartka to pierwszy produkt spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe (PPUC). Zadaniem spółki należącej do Poczty Polskiej jest zbudowanie systemu do bezpiecznej i poufnej komunikacji elektronicznej i hybrydowej. Platforma eUsług będzie wykorzystywała nowoczesne kanały — urządzenia mobilne oraz stacjonarne. Głównym produktem spółki będzie eList, odpowiednik tradycyjnego listu — zwykłego lub poleconego. Korespondencja przesyłana w ten sposób będzie miała weryfikowalne potwierdzenie nadania i będzie w pełni elektroniczna. Innymi planowanymi e-usługami są np. eZnaczek oraz List Hybrydowy. eZnaczek jest odpowiednikiem tradycyjnego znaczka pocztowego i stanowi dowód uiszczenia opłaty za nadanie przesyłki. Drukowany będzie w formie kodu data matrix przez Klienta na drukarce bezpośrednio na przesyłce, na etykiecie samoprzylepnej lub na kartce papieru. eZnaczkiem będzie można opłacić list zwykły oraz polecony, a docelowo także paczkę.

List Hybrydowy łączy możliwości poczty tradycyjnej (bo adresat fizycznie dostaje przesyłkę) z narzędziami, jakie stwarzają nowe technologie, np. elastyczność formatów, zarządzanie bazami danych klienta, bezpieczny transfer danych, archiwizacja dokumentów). List Hybrydowy jest uzupełnieniem przesyłki hybrydowej, skierowanym do klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm.

Przygotowywane przez PPUC e-usługi charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa oraz poufności korespondencji. Taka forma komunikacji oszczędza czas i redukuje koszty, a usługi elektroniczne zaspokajają oczekiwania współczesnego klienta, takie jak szybka realizacja zakupu, bez konieczności wychodzenia z domu czy biura.

GRZEGORZ ŚWIDWIŃSKI

Prezes Zarządu spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRZEGORZ ŚWIDWIŃSKI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu