Poczta Polska to przede wszystkim usługi pocztowe. Rok 2002 sypnął nowościami. Rok 2003 będzie żniwem dla partnerów biznesowych Poczty.
Rok 2002 dla Poczty Polskiej jest czasem zmian w sposobie świadczenia usług, z których najczęściej korzystają klienci, czyli wszystkich tradycyjnych usług listowych. Od 1 lipca Poczta Polska wprowadziła zupełnie nowe standardy terminów doręczania listów, dzieląc wszystkie przesyłki na dwie kategorie: listy priorytetowe (doręczane w Polsce następnego dnia) oraz listy ekonomiczne (doręczane w ciągu trzech dni).
Widoczna jest korzyść ekonomiczna – listy priorytetowe doręczane następnego dnia po nadaniu są tanią alternatywą dla wykorzystywanych, często z konieczności, przesyłek kurierskich.
Standardem w UE jest, że 80 proc. przesyłek priorytetowych doręczana jest w wyznaczonym czasie. Poczta te wskaźniki trzyma na poziomie ponad 90 proc.
Od wiosny tego roku PP proponuje klientom zasadniczo unowocześnioną usługę kurierską EMS-POCZTEX. Pocztex — Kurier Poczty Polskiej to znana marka, oferująca najwyższe standardy jakości dostępne na rynku usług kurierskich.
Poczta ręczy dotrzymania tych terminów podwójnym zabezpieczeniem finansowym. Przesyłki doręczane są albo tego samego dnia, albo następnego dnia do godziny 9.00 lub 12.00.
Klienci mogą przekonać się o elastyczności Poczty w ramach indywidualnej współpracy. Każda z firm oczekuje przecież indywidualnych rozwiązań, dopasowanych do specyfiki prowadzonej działalności.
W pierwszej połowie przyszłego roku Poczta Polska zamierza zaproponować szereg usług dedykowanych klientom biznesowym.
Najistotniejszą zmianą będzie wprowadzenie poczty hybrydowej — rozwiązania dedykowanego masowym nadawcom, polegającego na połączeniu technologii elektronicznych z tradycyjną korespondencją listową. Propozycja Poczty Polskiej to przejęcie od zainteresowanych klientów całej sfery związanej z produkcją przesyłek (drukiem, personalizacją, kopertowaniem, etc.) — dane do tej korespondencji dostarczane byłyby elektronicznie, np. przez Internet, a Poczta poza całym przygotowaniem tej korespondencji byłaby nadal odpowiedzialna za jej doręczenie.
Uzupełnieniem tej oferty jest także obsługa korespondencji zwrotnej, polegająca na przeniesieniu dokumentów papierowych na format elektroniczny, ich archiwizowaniu i kontroli realizowanych płatności, dziś świadczonych w ramach usługi Infotransfer.
Poczta hybrydowa umożliwi redukcję często wysokich i niepotrzebnych kosztów firmy.
Kolejną bardzo istotną zmianą w ofercie Poczty Polskiej dla firm, jaką przyniesie przyszły rok, będzie zupełnie nowa propozycja w zakresie usług reklamowych.
Poczta Polska jest naturalnym kanałem komunikacji marketingu bezpośredniego, czyli tzw. direct mail.
Dążeniem PP na tym rynku jest zapewnienie klientom narzędzi marketingu bezpośredniego „od A do Z”, dostępnych pod jednym dachem.
Poczta Polska jest potentatem w obsługiwaniu druków bezadresowych. Szczególnie dziś, kiedy dokonano znacznego przeszacowania cennika.
Firma jest bezkonkurencyjna już nawet z tego względu, że nikt nie dysponuje 26 tys. listonoszy, którzy mogą roznosić druki bezadresowe. W przyszłym roku PP dołączy do oferty tzw. przesyłkę reklamową. Firma — klient Poczty — będzie mogła wybrać sobie segment odbiorców, np. mieszkańców bloków, domków jednorodzinnych, potencjalnych partnerów biznesowych, a listonosze wybraną ofertę dostarczą według uzgodnionego klucza.