Pocztowy chce być szybszy od mBanku

Eugeniusz Twaróg
opublikowano: 2008-03-03 00:00

Mobilny jak listonosz i dostępny jak poczta. Na dodatek prosty jak SMS. To pomysł Banku Pocztowego na biznes.

Mobilny jak listonosz i dostępny jak poczta. Na dodatek prosty jak SMS. To pomysł Banku Pocztowego na biznes.

Bank Pocztowy dostępny jest wszędzie tam, gdzie działa Poczta Polska, czyli niemal w całym kraju. To dla niego za mało. Bank chce być tam, gdzie jest zasięg telefonii komórkowej. Już dziś oferuje klientom usługę doładowania telefonów na kartę za pomocą wiadomości SMS. Niebawem dorzuci kolejne.

Skok do komórki

Bankowość mobilna — to projekt, nad którym Pocztowy intensywnie pracuje obecnie. Klient za pośrednictwem telefonu komórkowego będzie mógł zarządzać kontem: wykonywać przelewy, sprawdzać saldo rachunków. Ale nie tylko.

Komórka ma być też narzędziem do płacenia na parkingach, w komunikacji publicznej itp. To rozwiązania, o których w Polsce mówi się od dawna, ale Bank Pocztowy zapewnia, że zaoferuje nieznane u nas funkcje.

— Nie możemy ujawniać szczegółów rozwiązań, ale będą to usługi zupełnie nowe na polskim rynku — zapowiada Piotr Kamiński, prezes Pocztowego.

W ofercie banku mają one pojawić się już w tym roku. Piotr Kamiński wyjaśnia, że czas w tym przypadku gra bardzo dużą rolę.

— Jeśli nie wprowadzimy usługi w tym roku, to w przyszłym będzie już za późno, bo konkurencja nas ubiegnie — twierdzi szef banku.

Cel to milion

Pocztowy, który dotąd gonił resztę stawki, uważa, że mocne wejście w bankowość mobilną pozwoli mu nadrobić zapóźnienia i wyprzedzić rywali. To ma być skok na miarę mBanku, który zrewolucjonizował bankowość internetową. Tyle że jeszcze szybszy.

— Głównym graczom bankowości internetowej zajęło kilka lat, zanim wypracowali obecną pozycję. My nie mamy tyle czasu — mówi Piotr Kamiński.

Pocztowy ma się stać średniej wielkości, łatwo dostępnym bankiem, oferującym proste produkty dla miliona klientów. Dzisiaj prowadzi 175 tys. rachunków osobistych, a ponadto 350 tys. osób opłaca za jego pośrednictwem płatności dla ZUS i fiskusa. Do końca tego roku chce mieć 225 tys. ROR.

Oprócz bankowości mobilnej Bank Pocztowy przygotował kilka innych nowości. Za kilka miesięcy zaoferuje karty kredytowe. Wcześniej, bo już za kilka dni, za pośrednictwem swojego serwisu internetowego Pocztowy24 udostępni fundusze inwestycyjne.

29,5

mln zł Taki był zysk netto Banku Pocztowego w 2007 r...

3,1

mld zł ...a taka suma bilansowa.