Podzespoły do pociągów ICx z Wrocławia

MEJ
24-08-2015, 23:35

We wrocławskiej fabryce Bombardiera będą wytwarzane nadwozia do pociągów wielkich prędkości ICx Siemensa. Finansowanie produkcji to efekt kontraktu firmy dla Deutsche Bahn.

Wrocławska inwestycja jest efektem wygranego przez Siemensa przetargu na pociągi wielkich szybkości - do 250 km/h - dla Deutsche Bahn. W ramach kontraktu, firma zawarła strategiczne partnerstwo ze swoim konkurentem, spółką Bombardier Transportation. Pociągi zostały przez DB zamówione w maju 2011 roku, natomiast w pierwszy etapie umowy powstanie 130 składów ICx, które wyjada na niemieckie tory w II połowie 2017 roku, nie zaś, jak było to przewidywane, w IV kw. 2016 roku.  W następnym etapie powstanie 170 pociągów.

Bombardier Transportation odpowiada za produkcje nadwozi to tych składów. Mają one być produkowane z zastosowaniem najnowszych, innowacyjnych technologii. Niemiecka filia koncernu nie zdoła wyprodukować na czas wszystkich składów, więc produkcja części nadwozi została przeniesiona do wrocławskiej fabryki Bombardiera. Według kierownictwa Bombardiera o decyzji przesądziła jakość produkcji z Wrocławia, niższe koszty produkcji, a ponadto dobre skomunikowanie zakładu z Niemcami, co zapewnia łatwiejszy transport gotowych już pudeł do macierzystych zakładów w Niemczech.

Kontrakt ten pozwoli wrocławskiej fabryce Bombardiera na pozyskanie nowych technologii, przez co będzie miała ona większe możliwości na pozyskanie podobnego kontraktu na rynku. Wzrośnie tez zatrudnienie we Wrocławiu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Podzespoły do pociągów ICx z Wrocławia