Wrocławska inwestycja jest efektem wygranego przez Siemensa przetargu na pociągi wielkich szybkości - do 250 km/h - dla Deutsche Bahn. W ramach kontraktu, firma zawarła strategiczne partnerstwo ze swoim konkurentem, spółką Bombardier Transportation. Pociągi zostały przez DB zamówione w maju 2011 roku, natomiast w pierwszy etapie umowy powstanie 130 składów ICx, które wyjada na niemieckie tory w II połowie 2017 roku, nie zaś, jak było to przewidywane, w IV kw. 2016 roku. W następnym etapie powstanie 170 pociągów.
Bombardier Transportation odpowiada za produkcje nadwozi to tych składów. Mają one być produkowane z zastosowaniem najnowszych, innowacyjnych technologii. Niemiecka filia koncernu nie zdoła wyprodukować na czas wszystkich składów, więc produkcja części nadwozi została przeniesiona do wrocławskiej fabryki Bombardiera. Według kierownictwa Bombardiera o decyzji przesądziła jakość produkcji z Wrocławia, niższe koszty produkcji, a ponadto dobre skomunikowanie zakładu z Niemcami, co zapewnia łatwiejszy transport gotowych już pudeł do macierzystych zakładów w Niemczech.
Kontrakt ten pozwoli wrocławskiej fabryce Bombardiera na pozyskanie nowych technologii, przez co będzie miała ona większe możliwości na pozyskanie podobnego kontraktu na rynku. Wzrośnie tez zatrudnienie we Wrocławiu.