Point Group chce mobilizować pracowników do kupna swoich akcji

Presserwis
opublikowano: 2008-09-26 10:29

Zarząd Platformy Mediowej Point Group SA opracował założenia programu motywacyjnego dla swoich pracowników. W ramach premii będą oni otrzymywać akcje spółki, ale muszą też sami je kupować z własnego wynagrodzenia.

Projekt programu zakłada, że wybrani pracownicy spółki otrzymają podwyżkę wynagrodzenia, która będzie wypłacana w formie akcji Platformy Mediowej Point Group SA. Jej wysokość ustalono na 10 proc. łącznego wynagrodzenia netto danego pracownika. Jednocześnie premiowany w ten sposób pracownik będzie musiał się zobowiązać do nabywania co miesiąc takiej samej puli akcji z własnych pieniędzy. Program motywacyjny zakłada zakaz zbywania przez pracowników zakupionych w ten sposób akcji w okresie od 12 do 24 miesięcy od daty ich nabycia.

Pracownicy będą typowani do programu przez dyrektorów działów – następnie ich wybór musi zaakceptować zarząd. Udział w programie będzie potwierdzony umową z pracownikiem, która będzie zawierana na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. Zdaniem prezesa Point Group Michała M. Lisieckiego program motywacyjny stworzy więź z pracownikami znacznie trwalszą, niż umowa o pracę. Będzie on kierowany nie tylko do pracowników etatowych, ale też osób pracujących na podstawie umów zlecenia i o dzieło czy kontraktu menedżerskiego. Program ma zostać wdrożony najpóźniej do końca pierwszego kwartału 2009 roku.

Na zamknięcie wczorajszej sesji giełdowej akcje Point Group kosztowały 1,68 zł, czyli o 44,92 proc. mniej, niż rok temu.
Platforma Mediowa Point Group wydaje m.in. miesięcznik ”Machina” i ”Film”.