Dobre wieści dla producentów odzieży. Wielu Polaków chciałoby wymienić zawartość swoich szaf, i to natychmiast — wynika z badania „Polska Strojna 2016. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków”, przeprowadzonego przez Allegro (które podaje, że ma 50-procentowy udział w rynku mody w e-commerce) i Mobile Institute wśród 1752 Polaków.
Wśród trzech najważniejszych cech ubrania wymieniamy najczęściej wygodę, jakość materiału i schludność. Zgodność z trendami jest wskazywana na dziesiątym miejscu.
Marki, które kupujemy, w tym roku już nie tylko powinny być przystępne cenowo (24 proc.), ale przede wszystkim muszą być spójne z naszym gustem (27 proc.) i oferować dobrą jakość i relację ceny do jakości. Detronizacja ceny to nowość w stosunku do poprzedniej edycji badania.
55 proc. Tylu Polaków kupujących ubrania i dodatki korzysta z promocji — wyprzedaży sezonowych, kodów rabatowych, rabatów urodzinowych, świątecznych i weekendowych.