Polacy coraz chętniej sięgają po markowe ciuchy

Magdalena Laskowska
28-08-2008, 00:00

Rynek odzieży i obuwia wzrośnie już drugi rok z rzędu o 15 proc. Jego wartość sięgnie blisko 30 mld zł.

Rynek odzieży i obuwia wzrośnie już drugi rok z rzędu o 15 proc. Jego wartość sięgnie blisko 30 mld zł.

Detaliczna sprzedaż odzieży i obuwia w Polsce wyniesie w tym roku 28,8 mld zł — szacuje firma badawcza PMR. Oznacza to, że dynamika rynku drugi rok z rzędu utrzyma się na poziomie 15 proc. Biorąc pod uwagę rosnące płace, i co za tym idzie, coraz wyższe kwoty wydawane przez Polaków na ubrania i buty, a także plany detalistów dotyczące rozwoju ich sieci, PMR spodziewa się, że w najbliższych latach rynek będzie rósł nadal z dwucyfrową dynamiką.

— Sprzyjająca koniunktura gospodarcza, spadający wskaźnik bezrobocia i rosnące wynagrodzenia powodują, że przeciętny Polak może sobie coraz częściej pozwolić na zakupy dóbr niebędących rzeczami pierwszej potrzeby. Coraz częściej są to ubrania markowe ze średniej półki cenowej — mówi Patrycja Nalepa, analityk handlu detalicznego w PMR.

Oferta jest coraz bogatsza, bo z jednej strony odzieżowe spółki stale intensywnie rozwijają swoje sieci, także w mniejszych miastach, a z drugiej, do Polski wchodzą kolejni międzynarodowi gracze. Wśród nowych brandów, które już się pojawiły lub wkrótce pojawią w naszym kraju, są między innymi: Next i Topshop, brytyjskie marki spółki Alshaya, Turnover wprowadzony przez Kan, a także Companys, Soaked in Luxury oraz Bianco Footwear, które do nas trafią dzięki IC Company’s.

Poza tym krajowe spółki odzieżowe budują lub sprowadzają kolejne brandy. Jennyfer, Spring, Cortefiel i Bodique to nowe marki w portfelu giełdowej grupy Empik Media & Fashion. Gino Rossi od początku roku rozwija sieć z włoskimi garniturami Cosimo Martinelli, a krakowski Artman, właściciel salonów House, jesienią otworzy pierwszy salon nowej marki Mohito.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Polacy coraz chętniej sięgają po markowe ciuchy