Polacy jedzą mało ryb

WIS
07-09-2011, 00:00

Aż 20 proc. Polaków w ogóle nie kupuje ryb — wynika z badań TNS OBOP.

Aż 20 proc. Polaków w ogóle nie kupuje ryb — wynika z badań TNS OBOP.

Okazuje się, że mimo wzrostu zamożności polskiego społeczeństwa i jego wiedzy o zdrowym żywieniu pod względem konsumpcji ryb wypadamy bardzo blado. Z najnowszych badań TNS OBOP przeprowadzonych na zlecenie sieci handlowej Lidl wynika, że aż 20 proc. Polaków w ogóle nie kupuje ryb.

— Niestety, jeszcze nie wszystkich w naszym kraju stać na ryby. Dlatego konsumpcja produktów rybnych sięga u nas zaledwie 6 kg na osobę rocznie, podczas gdy w Niemczech 24 kg, w Hiszpanii ponad 40 kg, a w Japonii ponad 50 kg. Żeby krajowe spożycie rosło, trzeba uświadamiać społeczeństwo, że jedzenie ryb jest zdrowe — mówi Jerzy Safader, prezes Polskiego Stowarzyszenia Przetwórców Ryb.

Badanie wykazało też, na co zwracają uwagę konsumenci, którzy kupują produkty rybne. Najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie dla 63 proc. osób kupujących ryby jest świeżość. Na drugim miejscu jest cena (51 proc.), a dopiero na trzecim smak (27 proc.). Już tylko 8 proc. konsumentów zwraca uwagę na kraj i miejsce pochodzenia ryby, a 1 proc. interesuje, w jaki sposób została złowiona, co świadczy o tym, że dla zdecydowanej większości konsumentów nie ma znaczenia, czy ryba pochodzi z hodowli czy po łowu oraz czy sposób jej hodowli lub połowu był przyjazny środowisku.

Tymczasem Lidl chwali się, że jako jedna z nielicznych sieci handlowych promuje odpowiedzialne rybołówstwo. W sieci tej można kupić produkty rybne ze znakiem MSC (Marine Stewardship Council), który jest gwarancją połowu przyjaznego środowisku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Polacy jedzą mało ryb