Polacy lubią używać kart w Internecie
Aż 42 proc. Polaków jest gotowych korzystać z kart kredytowych i debetowych regulując transakcje internetowe. Zdecydowana większość woli też korzystać z polskich witryn sieciowych sklepów — wynika z danych Europay International.
Najmniejsze opory przed płaceniem kartami w sieci mają osoby młode. Jedynie co czwarty dwudziestokilkulatek deklaruje, że najchętniej korzystałby z e-sklepów rekomendowanych pod względem bezpieczeństwa przez banki.
Nadal najwięcej obaw wzbudzają w Polakach internetowe transakcje on-line.
Zagrożenia utraty danych (np. numeru karty kredytowej) nie dostrzega zaledwie 15 proc. badanych. Natomiast co piąty respondent Europaya uważa, że zarówno dane o kartach, jak i samych klientach nie są przez sklepy działające w sieci należycie chronione. 42 proc. Polaków (56 proc. osób młodych) chce za zakupy w Internecie płacić kartami, co stawia nas w czołówce państw europejskich. Dla porównania — plastikowymi pieniędzmi za tego typu transakcje chce płacić 17 proc. Czechów i 9 proc. Węgrów, wśród których 80 proc. oświadcza, że niewiele wie o Internecie. Zdecydowana większość badanych Europejczyków twierdzi, że najchętniej korzysta ze sklepów z ich własnych państw, a 1 proc. wybiera sprzedawców działających w innych krajach. Polacy wybierają podobnie, z tym że 2 proc. deklaruje regularne korzystanie ze stron niemieckich i brytyjskich e-sklepów.
Europay International przebadał użytkowników i potencjalnych użytkowników Internetu w 15 państwach europejskich.