Polacy na szarym końcu zakupów online

DI, WirtualneMedia.pl
opublikowano: 31-01-2011, 14:41

W 2010 roku Europejczycy wydali na zakupy w  sklepach internetowych 171,9 miliarda euro. To o 19,4 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2009 - wynika z raportu Centre for Retail Research wykonanego na  zlecenie porównywarki cenowej Kelkoo. Wyniki raportu przytaczają WirtualneMedia.pl.

Najwięcej pieniędzy w sieci wydali w ub.r. mieszkańcy Wielkiej Brytanii (52,1 mld euro), Niemiec (39,2 mld euro) i Francji (31,2 mld euro), a najmniej Polski (3,4 mld euro), Norwegii (4 mld euro) i Danii (4,5 mld euro). W przeliczeniu na 1 mieszkańca liderem była Wielka Brytania, a na końcu znalazła się Polska (87,65 euro). Średnia dla Europy to 429 euro.

Statystyczny Europejczyk wydał w zeszłym roku w internecie 1072 euro i kupił 25 produktów. Pod względem wydatków na pierwszym miejscu znalazła się Dania (średnio 1652 euro), przed Wielką Brytanią (1516 euro) i Norwegią (1435 euro), a na ostatnim Polska (367 euro), wyprzedzona przez kraje Beneluksu (736 euro) i Hiszpanię (795 euro). Największą liczbę produktów kupili Brytyjczycy (średnio 41), a najmniejszą Polacy (16).

Wydatki na zakupy online stanowiły 5,9 proc. całkowitej wartości handlu na naszym kontynencie (prognoza na 2011 r. - 6,9 proc.). Polska wyróżniła się za to jeśli chodzi o wzrost wartości rynku e-commerce, który w okresie 2009-2010 sięgnął 35 proc. To najwyższy wskaźnik w regionie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, WirtualneMedia.pl

Polecane