To się nazywa dobra passa. W połowie września DataWalk (do sierpnia Pilab), polska spółka technologiczna, zdobyła pierwszego klienta w Stanach: grupę specjalną ds. zorganizowanej przestępczości (Northern Virginia Gang Task Force). Właśnie podpisała memorandum z drugim. To Liberty Mid-Atlantic High Intensity Drug Trafficking Area, instytucja bezpieczeństwa publicznego zajmująca się zwalczaniem przestępczości narkotykowej.

Drugi krok
LMA HIDTA wykorzysta platformę DataWalk do zbierania i analizowania informacji, które mogą przyczynić się do rozbicia grup przestępczych zajmujących się przemytem i handlem narkotykami w trzech stanach: Pensylwanii, New Jersey i Delaware.
— To milowy krok w naszym rozwoju. Na tym etapie kluczowe jest dla nas zbieranie doświadczeń i pozyskanie referencji od tak prestiżowych partnerów na wymagającym amerykańskim rynku. To przyniesie wymierne profity w przyszłości — mówi Paweł Wieczyński, prezes DataWalk.
— Kontynuujemy ekspansję w segmencie analityki dla amerykańskich instytucji zajmujących się bezpieczeństwem — mówi Gabe Gotthard, prezes DataWalk Inc., wcześniej twórca m.in. 3PAR, firmy produkującej systemy pamięci masowej i oprogramowania do zarządzania nią, którą sprzedał HP.
Rynek analityki śledczej jest wart kilka miliardów dolarów, a główni gracze to IBM i Panaltir.
Trzeci etap
Memorandum przybliża DataWalk do zakończenia drugiegoetapu rozwoju spółki. Jego zakończeniem będzie trzecia umowa w USA oraz przeprowadzenie oferty publicznej, którą spółka przygotowuje. 20 sierpnia notowana na NewConnect spółka złożyła w KNF prospekt emisyjny. Zarząd liczy, że dzięki temu do akcjonariuszy dołączą fundusze, które nie inwestująna rynku alternatywnym. Dziś głównymi akcjonariuszami DataWalk są FGP Venture (43,13 proc.), czyli spółka założycieli: Krystiana Piećki, Sergiusza Borysławskiego oraz Pawła Wieczyńskiego, a także Investors TFI (10,87 proc.) i Aviva Investors Poland TFI (9,11 proc.).
W pierwszym etapie spółka koncentrowała się na lokalnym rynku, przeprowadzała nieodpłatne betatesty i analizowała rynek. W drugim przeprowadziła pierwsze wdrożenia, m.in. w TUiR Warta i HDI Siorgta z Turcji i zdobyła pierwsze referencje. Wkrótce opublikuje materiały o efektywności platformy: system zwraca się w kilka tygodni i dwukrotnie poprawia skuteczność. W ubiegłym roku spółka miała 1,7 mln zł przychodów i 9 mln zł straty.