Według Nielsena w tygodniu od 9 do 15 marca średnia wartość koszyka zakupowego FMCG (czyli z dobrami szybko zbywalnymi) była o 57 proc. większa niż rok wcześniej. Oznacza to, że na zakupy wydawaliśmy przeciętnie tyle, ile w najgorętszym w handlu okresie przedświątecznym.
— Kupowaliśmy przede wszystkim środki sanitarne i środki czystości, produkty spożywcze o dłuższym terminie przydatności zarówno suche, jak mrożone. Myśląc w dłuższej perspektywie, wybieraliśmy artykuły, które mogą być potrzebne w późniejszym czasie: produkty dla dzieci, produkty w puszkach i suszone — mówi Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca Nielsen Connect w Polsce.
Eksperci Nielsena zakładają, że w kolejnych tygodniach sprzedaż artykułów spożywczych na zapas i środków czystości spadnie, natomiast częściej kupowane będą produkty, które „ułatwią i umilą czas spędzany w domu”.
70 proc. - o tyle, wedug Nielsen Panel Handlu Detalicznego 9-15 marca, wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaż środków higieny i pielęgnacji…
100 proc. …a o tyle sprzedaż suchych produktów spożywczych.