Polacy wybierają komfortowe zakupy

18-07-2018, 22:00

Rodacy są gotowi wydać więcej, jeśli e-sklep udostępni im preferowaną formę płatności.

Już 85 proc. polskich internautów robi zakupy w sieci. I choć decydującym czynnikiem wyboru konkretnego e-sklepu wciąż jest cena produktów, warto zaznaczyć, że jej znaczenie w ciągu ostatnich dwóch lat zmalało aż o 10 proc. — wynika z tegorocznej edycji badania „Jak kupujemy w internecie”, zrealizowanego przez Blue Media.

W porównaniu z ubiegłym rokiem, rodzimi e-kupujący rzadziej zwracają uwagę na wiarygodnośćsklepu i firmy obsługującej płatności czy możliwość łatwego i szybkiego zwrotu towarów. W opinii internautów są to bowiem czynniki tak oczywiste, że nie używają ich do kategoryzowania e-sklepów. Istotna natomiast stała się dla nich wygoda realizacji zakupu — w tym wybór metod płatności. Okazuje się bowiem, że polscy internauci coraz częściej rezygnują z kupna, jeśli nie znajdą odpowiedniej dla siebie formy zapłaty — taką deklarację złożyła ponad połowa badanych (55 proc.).

— Wydawałoby się, że odnalezienie szukanego produktu w dobrej cenie to koniec przygód konsumenta. Nasze badanie pokazuje, że tak zwane peryferyjneczynniki wyboru naprawdę mają znaczenie. Klienci przyglądają się nie tylko produktowi i jego cenie, ale biorą pod uwagę czas, w którym przesyłka zostanie do nich dostarczona, wygodę zakupów — w szczególności na urządzeniach mobilnych — i wreszcie to, czy mogą zapłacić w taki sposób, jaki preferują. Obecnie niska cena to zbyt mało — komentuje Krystian Wesołowski, ekspert ds. rynku e-commerce w Blue Media.

Polscy internauci coraz chętniej korzystają z płatności elektronicznych (39 proc.), jednak najczęściej wybieraną opcją wciąż jest uregulowanie należności u kuriera bądź na poczcie podczas odbierania zamówienia (43 proc.). Co ciekawe, maleje popularność samodzielnego wykonywania przelewów — w ubiegłym roku z tej opcji korzystało 38 proc. respondentów, natomiast w 2018 r. już tylko 32 proc.

— Płatność za pobraniem wciąż jest najpopularniejsza, ale gdy zliczymy łącznie wszystkie formy płatności elektronicznej, okazuje się, że to one są najczęstszym wyborem kupujących online. Samodzielne wykonywanie przelewu jest czasochłonne i niepraktyczne — nawet małe sklepy odchodzą od oferowania klientom tej opcji lub traktują ją jako uzupełnienie listy metod płatności. Polacy są otwarci i chcą płacić wygodnie — podsumowuje Krystian Wesołowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Polacy wybierają komfortowe zakupy