Według szacunków Polskiej Rady Centrów Handlowych w 2012 r. sprzedaż brutto w polskich centrach handlowych wyniosła 26,3 mld EUR. Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) oszacowała wartość sprzedaży w centrach handlowych w kraju. Analizie poddano średnie obroty ze wszystkich sklasyfikowanych jako centra handlowe obiektów w kraju.
— Najemcy działający w centrach handlowych w Polsce osiągnęli w 2012 r. wynik 26,3 mld EUR plasując tym samym Polskę na 6. miejscu w Europie — mówi Radosław Knap, dyrektor ds. badań rynku i nowych projektów w PRCH.
Oznacza to również, że w 2012 r. każdy Polak wydał około 2860 zł na zakupy w centrach handlowych. W ostatnich latach dogoniliśmy rynki Europy i jesteśmy na kolejnym miejscu po Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii i Włoszech. Obecnie w Polsce działa ponad 400 centrów handlowych, których obroty są na poziomie 7 proc. PKB Polski.