Polak otworzył fabrykę w Angoli

Sylwia WedziukSylwia Wedziuk
opublikowano: 2025-10-30 16:41

Łukasz Jaroszek, właściciel firmy Lukmor, wybudował zakład prudukujący obuwie i odzież roboczą w Luandzie. Myśli o inwestycjach w kolejnych krajach regionu.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Ile zainwestował właściciel firmy Lukmor w biznes w Angoli?
  • Co produkuje lokalna fabryka?
  • Ile osób zatrudni?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Lion Comercio Geral to działające w angolskiej Luandzie przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji odzieży roboczej. Jego właścicielem jest Łukasz Jaroszek, który w Polsce prowadzi niewielką firmę Lukmor z przychodami za 2024 r. na poziomie 2,9 mln zł. Lukmor produkuje roboczą odzież i obuwie. Łukasz Jaroszek przejął firmę prowadzoną przez jego ojca ponad 30 lat. Jej siedziba znajduje się w Górze Kalwarii.

Angolę po raz pierwszy odwiedził w 2005 r., a od 2012 zaczął tam regularnie robić interesy. W 2018 r. otworzył Lion Comercio Geral, które od początku produkuje odzież roboczą dla lokalnych firm prywatnych oraz instytucji rządowych. Początkowo była to niewielka działalność, prowadzona w wynajmowanej fabryce z zaledwie kilkuosobową załogą. Współwłaścicielką tego biznesu jest Gracikelly Jaroszek, prywatnie żona Łukasza Jaroszka, która ma własną markę modową - Gracikelly. W fabryce Lion Comercio Geral realizowane są także zamówienia dla tej marki. W 2021 r. firma Lion Comercio Geral poszerzyła działalność, uruchamiając hafciarnię wyposażoną w trzy maszyny.

- Natomiast w tym roku otwieramy własną fabrykę, w której rozpoczynamy także produkcję obuwia roboczego – mówi Łukasz Jaroszek.

Nowa fabryka została wybudowana za 1,4 mld USD. Jej powierzchnia to 1,5 tys. mkw. Zatrudni ona w sumie 220 osób.

- Decyzja o budowie własnej fabryki wynika z ogromnego potencjału Angoli oraz rosnącego zapotrzebowania na lokalnie produkowane towary. Rząd Angoli aktywnie wspiera dywersyfikację gospodarki i rozwój lokalnej produkcji, co zachęciło mnie do inwestycji. Poza tym produkcja obuwia to naturalne rozszerzenie naszej działalności – mówi Łukasz Jaroszek.

Dodaje, że zapotrzebowanie na produkty firmy jest bardzo duże. Nowa hala produkcyjna w pierwszej fazie umożliwi produkcję 4,5 tys. sztuk odzieży roboczej oraz 3 tys. par obuwia miesięcznie.

Firma planuje kolejne inwestycje, rozwój oferty oraz ekspansję na inne rynki.

- Rozmawiamy z innymi krajami afrykańskimi o możliwości uruchomienia produkcji również na ich lokalnych rynkach – zapowiada Łukasz Jaroszek.