Poligrafia planuje emisję obligacji

Maciej Zbiejcik
05-07-2001, 00:00

Poligrafia planuje emisję obligacji

Pod koniec lipca akcjonariusze Poligrafii mają zdecydować o emisji obligacji. Będzie to kolejna, po niedawnej emisji akcji próba pozyskania kapitału. Pozwoli to spółce zrealizować zaplanowane inwestycje.

Po udanym uplasowaniu emisji akcji serii H o wartości ponad 30 mln zł, Poligrafia przymierza się do wyemitowania obligacji. Decyzja w tej sprawie ma zapaść na walnym zgromadzeniu kieleckiej spółki, które zaplanowano 25 lipca tego roku.

— Poligrafia ma do zrealizowania kosztowny plan inwestycyjny. Emisja obligacji pozwoli jej pozyskać tańszy kapitał, niż oferują banki. Po ostatniej emisji akcji oceniałbym potrzeby Poligrafii na kilkadziesiąt milionów złotych, w zdobyciu których pomocne może okazać się wypuszczenie obligacji — ocenia jeden z analityków śledzących branżę poligraficzną.

Lider branży

W latach 2001-2003 kieleckie przedsiębiorstwo chce zainwestować 80 do 100 mln zł. Już w marcu tego roku Poligrafia zakupiła drukarnię w Katowicach od Marquard Press. Teraz zamierza rozbudować zakład produkcyjny i zakupić kolejne maszyny w SSE w Starachowicach.

Działania inwestycyjne kieleckiej spółki zmierzają do zwiększenia udziałów na rynku poligraficznym. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem zarządu, to Poligrafia może liczyć na wyraźną poprawę swojej pozycji na tle branży i stać się jednym z jej liderów.

Prognozy w górę

Z tym wiąże się również istotna poprawa wyników. Prognozy kierownictwa przedsiębiorstwa zakładają w tym roku wzrost przychodów o ponad 106 proc., co pozwoli uzyskać 204,4 mln zł. Zysk netto miałby wynieść 6,4 mln zł. Jednak w tym wypadku coraz głośniej mówi się o podwyższeniu tej prognozy.

Kolejny rok ma być jeszcze lepszy dla kieleckiej spółki. W 2002 roku zamierza osiągnąć przychody na poziomie 322,5 mln zł, realizując zysk wysokości 27,6 mln zł.

Już pierwsze miesiące tego roku pokazały, że zrealizowanie tych prognoz nie powinno stanowić problemu. W I kwartale tego roku kielecka spółka osiągnęła przychody na poziomie 33,2 mln zł, poprawiając wynik z analogicznego okresu ubiegłego roku prawie o 12 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Zbiejcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Poligrafia planuje emisję obligacji