'Polityka' zarabia już prawie tyle samo co 'Wprost'

opublikowano: 2003-10-21 10:19

PRESS: "Wprost" pozostaje liderem wśród tygodników pod względem przychodów z reklam, ale depcze mu po piętach "Polityka" - wynika z danych Agory Monitoring za trzy kwartały br.

"Wprost" (AWR "Wprost") zarobił od stycznia do września 56,3 mln zł - w porównaniu z tym samym okresem 2002 roku oznacza to spadek o 1,2 proc. (wpływy liczone są według cenników, nie uwzględniają rabatów, insertów i innych reklam niestandardowych). "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) zarobiła 55 mln zł - to o 11,5 proc. więcej niż rok wcześniej. W pierwszych trzech kwartałach 2002 roku różnica przychodów między tymi pismami wynosiła ok. 8 mln zł. Trzecie miejsce utrzymał "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) z 47 mln zł wpływów (wzrost o 6,4 proc.). Na czwartym miejscu znalazł się "Tele Tydzień" (Wydawnictwo Bauer) z przychodami w wysokości 28,3 mln zł (wzrost o 9 proc.). Największy wzrost przychodów - aż o 28 proc. - odnotowała "Przyjaciółka" (Edipresse Polska SA), zajmująca piąte miejsce z kwotą 28,3 mln zł. W pierwszej dziesiątce znalazły się także kolejno: "Gala" (G+J Polska) - 23,1 mln (wzrost o 6,2 proc.), "Naj" (G+J Polska) - 21,3 mln (wzrost o 6,3 proc.), "Tele Magazyn" (Polskapresse) - 16,1 mln zł (wzrost o 18 proc.), "Pani Domu" (Axel Springer Polska) - 14,7 mln (spadek o 18,3 proc.) oraz "Tele Program" (A-Press) - 13,6 mln (wzrost o 5 proc.). (AN)

Presserwis