Polonijna ofensywa bankowa

BT
opublikowano: 2007-09-13 00:00

Citi Handlowy znalazł prosty sposób na pozyskanie 9 mln klientów. Przynajmniej potencjalnych.

Citi Handlowy znalazł prosty sposób na pozyskanie 9 mln klientów. Przynajmniej potencjalnych.

Citi Handlowy wprowadził ofertę dla Polonii w USA. Polonusi mogą korzystać z tanich i natychmiastowych przelewów do Polski oraz z obsługi w języku polskim w największych skupiskach naszych rodaków w Stanach. Mogą także za pośrednictwem internetu i infolinii składać w ojczystym języku zlecenia założenia konta dla bliskich w Citi Handlowy w Polsce.

Polonusi za przelew do naszego kraju zapłacą 8 USD. To — jak twierdzą przedstawiciele największej na świecie grupy finansowej — tanio jak na warunki amerykańskie. W dodatku wpłaty można dokonać w bankomacie. Odbiorca gotówkę otrzyma już bez żadnych opłat, jeśli pobierze ją z bankomatów Citi lub Euronetu. Tylko w Nowym Jorku, w którym według szacunków mieszka ponad milion naszych rodaków, zaczęło działać pięć placówek obsługujących klientów nie tylko po amerykańsku, ale też po polsku.

Citi wie, o co walczy. Stany Zjednoczone to tradycyjny kierunek naszej emigracji i największe skupisko Polaków — około 9 mln osób. W drugiej kolejności wybieramy Niemcy, gdzie jest nas około 2 mln. W dodatku w ubiegłym roku Polacy z zagranicy przesłali rodakom w kraju ponad 6 mld USD. Dla przykładu, w 2006 r. dotacje unijne dla Polski wyniosły 3,6 mld USD.