Polsat powalczy o przejęcie Skarbca

Grzegorz Nawacki
opublikowano: 05-01-2007, 00:00

Polsat jest gotów sporo wydać w tym roku, by zdobyć klientów. Jednak nie na reklamę czy akwizytorów, lecz na przejęcie konkurencji.

W ubiegłym roku to OFE Polsat zdecydowanie najlepiej pomnażał składki przyszłych emerytów. W ciągu roku jego klienci zarobili 22,46 proc., co było wynikiem o 5,7 proc. lepszym od średniej i aż o 7,5 proc. — od najgorszego.

— W myśl zasady: tanio kupić, drogo sprzedać, wykorzystuję nawet chwilowe okazje związane z emocjami inwestorów. Nie boję się kupować akcji, gdy kurs spada, by nawet jeszcze tego samego dnia sprzedać z zyskiem — tłumaczy sukces Wojciech Olszewski, dyrektor departamentu inwestycji PTE Polsat.

Niewdzięczni klienci

Mimo dobrych wyników klienci rzadko wybierają Polsat. Wprawdzie ich liczba zwiększyła się w ciągu roku prawie o 32,5 tys., ale to zasługa losowań, z których do funduszu trafiło w zeszłym roku ponad 40 tys. osób. Inne fundusze stosunkowo łatwo odbierają mu klientów. Tylko w 2006 r. w wyniku transferów grono klientów Polsatu zmalało prawie o 8 tys. Co ciekawe — oznacza to, że przenoszą się do funduszy, które osiągają gorsze wyniki.

— Klienci nie odchodzą z naszego funduszu, ale są wyprowadzani przez agentów, którzy wykorzystują niewiedzę lub naiwność klientów — mówi Anna Horsecka, prezes PTE Polsat.

Inna sprawa, że niewielu klientów spośród rozpoczynających pracę i wybierających OFE po raz pierwszy kieruje się do Polsatu. Obserwatorzy rynku zwracają uwagę, że przyczyną jest słaba sieć dystrybucji. Podpowiadają, że niewykorzystany jest potencjał grupy: Polsat Cyfrowy czy Invest Bank mogłyby wspomóc sprzedaż.

— Próbowaliśmy synergii, ale nam to nie wyszło. Zresztą bankowy kanał w sprzedaży funduszy emerytalnych sprawdza się słabo — odpowiada Anna Horsecka.

Polsat nie zamierza wdawać się w kosztowną wojnę reklamową czy podbijanie prowizji dla dystrybutorów.

Taniej kupić fundusz

Klientów chce pozyskiwać masowo: poprzez udział w losowaniu i zakup innego funduszu.

— To najbardziej ekonomiczne sposoby pozyskania klientów — tłumaczy Anna Horsecka.

Nie chce ujawnić, o które towarzystwo emerytalne chodzi. Nieoficjalnie wiadomo, że na celowniku jest Skarbiec. Kiedy dojdzie do transakcji? Polsat deklaruje, że jest gotowy do przeprowadzenia jej w krótkim czasie. Jeśli jednak w grę rzeczywiście wchodzi Skarbiec, to trzeba jeszcze trochę poczekać. Wprawdzie właściciel — BRE Bank — zapowiedział realizację transakcji na drugi kwartał tego roku, ale nie ma jeszcze nawet krótkiej listy potencjalnych kupców.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane