Polska firma zajmująca się projektowaniem, wykonywaniem i sprzedażą artykułów wnętrzarskich, za którą stoi Tomek Rygalik, jeden z najbardziej znanych polskich projektantów, szuka inwestorów. Na platformie crowdfundingowej chce sprzedać 9 proc. akcji i pozyskać blisko 2 mln zł.
— Celem emisji jest zgromadzenie funduszy na rozwój. Chcemy je przeznaczyć na rozszerzenie działalności na rynku polskim. Planujemy stworzyć w kraju autorski showroom. Do tej pory działaliśmy przede wszystkim na rynkach: francuskim, niemieckim, belgijskim, chińskim, japońskim. Powoli wchodzimy także na amerykański. Chcemy również rozszerzyć działania o model DtoC, czyli Direct to Consumer, gdyż do tej pory nasze usługi były skierowane przede wszystkim do klientów z grupy B2B – mówi Marcelina Plichta-Wabnik, prezes spółki i dyrektor zarządzająca.
Emisję akcji prowadzi spółka Riverdale Solutions, która jest właścicielem marki Tre Product, istniejącej od 2015 r.
- Inwestorem, który mocno wierzy w nasz projekt, jest także Piotr Voelkel (założyciel Grupy VOX - red.), który również postanowił zainwestować w nasze przedsięwzięcie – dodaje Marcelina Plichta-Wabnik.
Ze zgromadzonych pieniędzy spółka przeznaczy blisko 0,8 mln na działania marketingowe, przede wszystkim na rynku polskim. Priorytetem jest rozbudowa e-commerce. Kolejnym celem jest rozwój zespołu sprzedażowego. Jego planowany koszt to około 0,4 mln zł. Tre Product zamierza również rozszerzyć kolekcję oferowanych produktów, na co potrzebuje 0,17 mln zł. Na działania operacyjne, np. zakup towarów, chce wydać około 0,5 mln zł, a 0,5 mln zł na stworzenie autorskiego showroomu.
Przychody spółki ze sprzedaży za 2018 r. wyniosły 560 tys. zł, a strata sięgnęła 1,7 mln zł. W 2019 r. wyniosły odpowiednio: 900 tys. zł i 0,9 mln zł. Początek tego roku, mimo pandemii koronawirusa, przyniósł wzrost sprzedaży o 130 proc. W pierwszych dwóch kwartałach sprzedaż sięgnęła 330 tys. zł. Koniec roku i ponowna fala pandemii spowodowała spadek sprzedaży. Wpłynęły na to opóźnienia w dostawach produktów oraz niechęć do towarowania się przez sektor B2B. III kw. spółka zamknęła przychodem 110 tys. zł, a czwarty — 200 tys.
90 proc. dochodów spółka generuje ze sprzedaży produktów.
— W przyszłości chcemy ruszyć z kolejną emisją akcji, gdyż planujemy zrealizować analogiczny projekt w Stanach Zjednoczonych. Zamierzamy tam stworzyć autorski showroom i zbudować rozpoznawalność marki – dodaje Marcelina Plichta-Wabik.
Poznaj program “2. Innovation&Design Management Conference”, 29-30 marca 2021, Online >>
