Polscy sportowcy na piatkę

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2014-10-14 00:00

W pogoni za zdrowszym życiem wydajemy coraz więcej na artykuły sportowe.

W tym roku wartość tego rynku wzrośnie o 5,2 proc., do niemal 8 mld zł, a w następnych latach będzie rosnąć średnio o 4-5 proc. Tego przynajmniej spodziewają się analitycy firmy badawczej PMR, którzy przygotowali raport „Rynek artykułów sportowych w Polsce 2014”. Wzrost wartości rynku ma być zasługą przede wszystkim szału na bieganie (ten segment rośnie o nawet 30 proc. rocznie), a także zwiększonych nakładów na sprzęt rowerowy, na który w tym roku Polacy mają wydać najwięcej w historii. Najszybciej, bo aż o 17 proc. rok do roku, rośnie sprzedaż w internecie, ale klienci i tak najczęściej robią sportowe zakupy w sklepach specjalistycznych sieci, takich jak Decathlon czy Intersport.