Czytasz dzięki

Polska benzyna popłynie też w rajdach

Kajetan Kajetanowicz nie daje o sobie zapomnieć, a polskie paliwa będą napędzać kolejny globalny program w motorsporcie

Najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy ogłosił, że zaliczy pełny sezon WRC 3, czyli jednej z serii towarzyszących Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Po raz kolejny więc spróbuje swoich sił w rywalizacji na najtrudniejszych odcinkach specjalnych i pojeździ po nich tuż po światowej czołówce. Załoga rozpocznie sezon od startu w dalekim Meksyku w połowie marca. Tam „Kajto” jeszcze nie jeździł. Na początku stycznia zespół Alfy Romeo w Formule 1 ogłosił, że przyjmuje pod swoje skrzydła Roberta Kubicę i pozwoli obkleić swoje bolidy naklejkami z logo Orlenu. Później okazało się, że to nie ostatnie słowo Orlenu, który zamierza wspierać starty Kubicy także w niemieckiej serii wyścigowej DTM. To prestiżowy cykl, ale dla Polaka nowość, bo do tej pory rywalizował na torze tylko w otwartych bolidach, a teraz dostanie do rąk BMW, które przypomina normalne auto, przynajmniej ma dach. Tak czy owak, w ostatnich dwóch miesiącach Orlen zdominował medialny przekaz. Doczekaliśmy się jednak także ruchów Lotosu, drugiego polskiego giganta paliwowego, od lat związanego z rajdami samochodowymi i polskim mistrzem kierownicy.

Kajetan Kajetanowicz w wypowiedziach przed Rajdem Meksyku
podkreśla, że to przepiękny rajd. Zawsze o nim marzył. Meksyk przywita
kierowców wysoką temperaturą, bo jest tam prawie 30 stopni. Jak poradzi sobie w
tych warunkach skoda fabia?
Zobacz więcej

EKSCYTACJA NA STARCIE:

Kajetan Kajetanowicz w wypowiedziach przed Rajdem Meksyku podkreśla, że to przepiękny rajd. Zawsze o nim marzył. Meksyk przywita kierowców wysoką temperaturą, bo jest tam prawie 30 stopni. Jak poradzi sobie w tych warunkach skoda fabia? Fot. ARC

— Przygotowania do tego startu zajęły kilka miesięcy. Nasz kolejny sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest efektem wytężonej pracy całego zespołu Lotos Rally Team oraz zaufania naszych partnerów. Cieszę się, że razem będziemy reprezentować nasz kraj w najtrudniejszych rajdach w najdalszych zakątkach świata. Przed nami sprawdzian, którego wyniki poznamy pod koniec sezonu. Jestem pełen optymizmu. W zeszłym roku pokazaliśmy, że możemy walczyć o najlepszy wynik — mówi Kajetan Kajetanowicz.

Ustronianin będzie się ścigał najnowszą wersją skody fabii R5, którą będzie obsługiwała hiszpańska firma RaceSeven. Auto pomalowane jest na znane z ostatnich lat barwy — dużo bieli, czarnych pasów i dominujące logo Lotosu, choć w tegorocznym malowaniu więcej niż w poprzednich latach jest koloru niebieskiego, przypisanego Delphi Technologies, innej firmie wspierającej Kajetanowicza. Oprócz tych dwóch koncernów zespół na liście partnerów umieścił również Driving Experience, krakowską firmę eventową, która oferuje przejażdżki m.in. teslą, ferrari, lamborghini czy porsche, i producenta opon Pirelli. Lotos wspiera starty Kajetana Kajetanowicza od wielu lat na różnych szczeblach rywalizacji.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Po kilku tytułach mistrza Europy przyszła kolej na nowe wyzwania, co zwieńczone zostało drugim miejscem w zeszłorocznych mistrzostwach WRC 2, innej serii towarzyszącej globalnemu czempionatowi. Swoją drogą w 2013 r. triumfował w niej Robert Kubica, który realizował się wtedy w rajdach, marząc cały czas o powrocie do Formuły 1. Rajd Meksyku, od którego Kajetan Kajetanowicz rozpocznie swoją przygodę z WRC 3, wystartuje 12 marca i będzie jedną z najtrudniejszych rund w kalendarzu. Na początek załogi pokonają odcinek miejski i na tym skończy się przyjemna jazda. Później będzie jazda po zniszczonych szutrach, pełnych kolein i głazów, co będzie prawdziwą loterią — kto nie przebije opony, ten będzie miał więcej szans. Pilotem „Kajta” będzie znany z zasiadania na jego prawym fotelu Maciej Szczepaniak. Kajetan Kajetanowicz ma 40 lat i startuje w rajdach samochodowych od 2000 r., kiedy zadebiutował za kierownicą fiata 126p w Rajdzie Cieszyńska Barbórka. Po drodze zdobywał tytuły wicemistrzowskie i mistrzowskie w różnych klasach krajowych mistrzostw.

Dekadę temu wreszcie wygrał mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej i nie oddał tytułu przez trzy kolejne lata. Następnym krokiem były mistrzostwa Starego Kontynentu, które zdominował w latach 2015-17. Startował różnymi samochodami — od wspomnianego „malucha” przez cinqeucento i seicento, subaru imprezy w różnych specyfikacjach, na fordzie fieście i volkswagenie polo kończąc. Kajetan Kajetanowicz nie jest kierowcą fabrycznym, więc pełni w swoim zespole nie tylko rolę kierowcy, ale także osoby spinającej całe przedsięwzięcie. W najbliższym sezonie jako wicemistrzowie świata załoga będzie jednym z faworytów nowej serii WRC 3. Powstała w ramach porządkowania przez organizatorów mistrzostw różnych klasyfikacji i przeznaczona jest tylko dla kierowców, których nie wspierają producenci aut. Specyfikacja techniczna rajdówek jest jednak taka sama jak w przypadku WRC 2. Zawodnicy muszą zaliczyć siedem rund mistrzostw świata, przy czym do końcowej klasyfikacji będzie zaliczanych sześć najlepszych wyników. Na rajdowych trasach będą się ścigać rajdówki Citroena, Forda, Hyundaia i Skody.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy