Polska benzyna popłynie też w rajdach

Kajetan Kajetanowicz nie daje o sobie zapomnieć, a polskie paliwa będą napędzać kolejny globalny program w motorsporcie

Najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy ogłosił, że zaliczy pełny sezon WRC 3, czyli jednej z serii towarzyszących Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Po raz kolejny więc spróbuje swoich sił w rywalizacji na najtrudniejszych odcinkach specjalnych i pojeździ po nich tuż po światowej czołówce. Załoga rozpocznie sezon od startu w dalekim Meksyku w połowie marca. Tam „Kajto” jeszcze nie jeździł. Na początku stycznia zespół Alfy Romeo w Formule 1 ogłosił, że przyjmuje pod swoje skrzydła Roberta Kubicę i pozwoli obkleić swoje bolidy naklejkami z logo Orlenu. Później okazało się, że to nie ostatnie słowo Orlenu, który zamierza wspierać starty Kubicy także w niemieckiej serii wyścigowej DTM. To prestiżowy cykl, ale dla Polaka nowość, bo do tej pory rywalizował na torze tylko w otwartych bolidach, a teraz dostanie do rąk BMW, które przypomina normalne auto, przynajmniej ma dach. Tak czy owak, w ostatnich dwóch miesiącach Orlen zdominował medialny przekaz. Doczekaliśmy się jednak także ruchów Lotosu, drugiego polskiego giganta paliwowego, od lat związanego z rajdami samochodowymi i polskim mistrzem kierownicy.

EKSCYTACJA NA STARCIE:
EKSCYTACJA NA STARCIE:
Kajetan Kajetanowicz w wypowiedziach przed Rajdem Meksyku podkreśla, że to przepiękny rajd. Zawsze o nim marzył. Meksyk przywita kierowców wysoką temperaturą, bo jest tam prawie 30 stopni. Jak poradzi sobie w tych warunkach skoda fabia?
Fot. ARC

— Przygotowania do tego startu zajęły kilka miesięcy. Nasz kolejny sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest efektem wytężonej pracy całego zespołu Lotos Rally Team oraz zaufania naszych partnerów. Cieszę się, że razem będziemy reprezentować nasz kraj w najtrudniejszych rajdach w najdalszych zakątkach świata. Przed nami sprawdzian, którego wyniki poznamy pod koniec sezonu. Jestem pełen optymizmu. W zeszłym roku pokazaliśmy, że możemy walczyć o najlepszy wynik — mówi Kajetan Kajetanowicz.

Ustronianin będzie się ścigał najnowszą wersją skody fabii R5, którą będzie obsługiwała hiszpańska firma RaceSeven. Auto pomalowane jest na znane z ostatnich lat barwy — dużo bieli, czarnych pasów i dominujące logo Lotosu, choć w tegorocznym malowaniu więcej niż w poprzednich latach jest koloru niebieskiego, przypisanego Delphi Technologies, innej firmie wspierającej Kajetanowicza. Oprócz tych dwóch koncernów zespół na liście partnerów umieścił również Driving Experience, krakowską firmę eventową, która oferuje przejażdżki m.in. teslą, ferrari, lamborghini czy porsche, i producenta opon Pirelli. Lotos wspiera starty Kajetana Kajetanowicza od wielu lat na różnych szczeblach rywalizacji.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Po kilku tytułach mistrza Europy przyszła kolej na nowe wyzwania, co zwieńczone zostało drugim miejscem w zeszłorocznych mistrzostwach WRC 2, innej serii towarzyszącej globalnemu czempionatowi. Swoją drogą w 2013 r. triumfował w niej Robert Kubica, który realizował się wtedy w rajdach, marząc cały czas o powrocie do Formuły 1. Rajd Meksyku, od którego Kajetan Kajetanowicz rozpocznie swoją przygodę z WRC 3, wystartuje 12 marca i będzie jedną z najtrudniejszych rund w kalendarzu. Na początek załogi pokonają odcinek miejski i na tym skończy się przyjemna jazda. Później będzie jazda po zniszczonych szutrach, pełnych kolein i głazów, co będzie prawdziwą loterią — kto nie przebije opony, ten będzie miał więcej szans. Pilotem „Kajta” będzie znany z zasiadania na jego prawym fotelu Maciej Szczepaniak. Kajetan Kajetanowicz ma 40 lat i startuje w rajdach samochodowych od 2000 r., kiedy zadebiutował za kierownicą fiata 126p w Rajdzie Cieszyńska Barbórka. Po drodze zdobywał tytuły wicemistrzowskie i mistrzowskie w różnych klasach krajowych mistrzostw.

Dekadę temu wreszcie wygrał mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej i nie oddał tytułu przez trzy kolejne lata. Następnym krokiem były mistrzostwa Starego Kontynentu, które zdominował w latach 2015-17. Startował różnymi samochodami — od wspomnianego „malucha” przez cinqeucento i seicento, subaru imprezy w różnych specyfikacjach, na fordzie fieście i volkswagenie polo kończąc. Kajetan Kajetanowicz nie jest kierowcą fabrycznym, więc pełni w swoim zespole nie tylko rolę kierowcy, ale także osoby spinającej całe przedsięwzięcie. W najbliższym sezonie jako wicemistrzowie świata załoga będzie jednym z faworytów nowej serii WRC 3. Powstała w ramach porządkowania przez organizatorów mistrzostw różnych klasyfikacji i przeznaczona jest tylko dla kierowców, których nie wspierają producenci aut. Specyfikacja techniczna rajdówek jest jednak taka sama jak w przypadku WRC 2. Zawodnicy muszą zaliczyć siedem rund mistrzostw świata, przy czym do końcowej klasyfikacji będzie zaliczanych sześć najlepszych wyników. Na rajdowych trasach będą się ścigać rajdówki Citroena, Forda, Hyundaia i Skody.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane