Polska została centralą regionalną

Wiktor Szczepaniak
03-12-2004, 00:00

TelePizza szykuje się do wejścia na rynki Słowacji, Węgier, Litwy, Łotwy i Estonii. Ośrodkiem ekspansji będzie Polska.

Przed miesiącem TelePizza Poland, należąca do hiszpańskiej TelePizzy, otworzyła w Pradze pierwszy lokal poza naszym krajem. W 2005 r. TelePizza zamierza tam otworzyć drugi lokal, docelowo w stolicy Czech powstanie 10-12 pizzerii.

— Chcemy wejść także do Słowacji, Węgier, Litwy, Łotwy i Estonii. Bierzemy pod uwagę także inne kraje regionu, nie należące do UE, a znajdujące się w sąsiedztwie Polski — mówi José Luis Portela, prezes TelePizza Poland.

Ośrodkiem ekspansji ma być polski oddział TelePizzy.

— Naszym zamiarem jest wykorzystanie jego zasobów — dodaje prezes.

Do ekspansji w naszym regionie zachęcił hiszpańskich szefów firmy sukces w Polsce. Jej tutejsza sieć liczy już prawie 100 lokali.

— Co roku chcemy otwierać po 10 nowych, także w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców — deklaruje José Luis Portela.

Spółka chce poszerzyć menu o nowe produkty i wykorzystać rozległą sieć do świadczenia usług we współpracy z innymi firmami (np. wypożyczania DVD).

W 2003 r. TelePizza Poland miała 96 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2004 r. obroty na świecie mają przekroczyć 400 mln EUR. Grupa ma 800 lokali: w Hiszpanii, Portugalii, Polsce, Czechach, Chile, Gwatemali i Salwadorze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Polska została centralą regionalną