TelePizza szykuje się do wejścia na rynki Słowacji, Węgier, Litwy, Łotwy i Estonii. Ośrodkiem ekspansji będzie Polska.
Przed miesiącem TelePizza Poland, należąca do hiszpańskiej TelePizzy, otworzyła w Pradze pierwszy lokal poza naszym krajem. W 2005 r. TelePizza zamierza tam otworzyć drugi lokal, docelowo w stolicy Czech powstanie 10-12 pizzerii.
— Chcemy wejść także do Słowacji, Węgier, Litwy, Łotwy i Estonii. Bierzemy pod uwagę także inne kraje regionu, nie należące do UE, a znajdujące się w sąsiedztwie Polski — mówi José Luis Portela, prezes TelePizza Poland.
Ośrodkiem ekspansji ma być polski oddział TelePizzy.
— Naszym zamiarem jest wykorzystanie jego zasobów — dodaje prezes.
Do ekspansji w naszym regionie zachęcił hiszpańskich szefów firmy sukces w Polsce. Jej tutejsza sieć liczy już prawie 100 lokali.
— Co roku chcemy otwierać po 10 nowych, także w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców — deklaruje José Luis Portela.
Spółka chce poszerzyć menu o nowe produkty i wykorzystać rozległą sieć do świadczenia usług we współpracy z innymi firmami (np. wypożyczania DVD).
W 2003 r. TelePizza Poland miała 96 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2004 r. obroty na świecie mają przekroczyć 400 mln EUR. Grupa ma 800 lokali: w Hiszpanii, Portugalii, Polsce, Czechach, Chile, Gwatemali i Salwadorze.