Rosnące zaangażowanie mniejszych firm, inwestycje w ludzi i w media społecznościowe to najważniejsze trendy w działaniach CSR.
31 marca Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) opublikowało dziewiąty raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki". Publikacja prezentuje 117 wyróżnionych przez FOB dobrych praktyk, realizowanych przez 108 firm w pięciu dziedzinach: społeczeństwo, rynek, środowisko, miejsce pracy oraz zarządzanie i raportowanie. Publikacja ilustruje rozwój idei CSR w naszym kraju i pokazuje główne tendencje.
— Wybrane przez nas praktyki wskazują na rosnące zainteresowanie społeczną odpowiedzialnością biznesu małych i średnich firm spoza Warszawy, co z pewnością utrzyma się w nadchodzących latach — uważa Mirella Panek-Owsiańska, prezes FOB.
Przykład: firma Industria24. pl z sektora MŚP, lokalny lider w sprzedaży narzędzi i elektronarzędzi, przeprowadziła pierwszą kampanię ekologiczną zachęcającą do segregacji elektroodpadów. Za pośrednictwem strony ekoGRATY. pl można odesłać z domu za darmo stare elektronarzędzia do recyklingu.
— Do wdrażania zasad CSR nie potrzeba bardzo dużych pieniędzy, tylko chęci i dobrego pomysłu, co może stanowić zachętę dla innych firm z sektora MŚP — komentuje Mirella Panek-Owsiańska.
Inne nowości to coraz częstsze wykorzystywanie przez firmy mediów społecznościowych i więcej działań skierowanych do pracowników.
Raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki" można pobrać ze strony www.odpowiedzialnybiznes.pl.