Polski e-commerce wyjeżdża za granicę

Mirosław Konkel
23-08-2018, 22:00

Technologie i konsulting pozwalają sklepom internetowych podbijać świat.

Międzynarodowy handel może zwiększyć sprzedaż sklepów internetowych nawet o 10 proc. — wynika z międzynarodowego raportu DHL Express. To dobra wiadomość dla 23 tys. polskich placówek e-commerce, z których zdecydowana większość to małe i średnie przedsiębiorstwa.

Edwin Osiecki, prezes ds. sprzedaży i marketingu DHL Express Poland, informuje, że aż 92 proc. klientów tej firmy na świecie należy do sektora MŚP. Ten odsetek może się nawet zwiększyć — dodaje — bo operator oferuje firmom specjalistyczne doradztwo, w tym w sprawach celnych, i wspiera ich w wejściu na zagraniczne rynki.

— Już w czasie pierwszego spotkania nasz konsultant może proponować zmiany stron sklepów internetowych, wskazywać dziedziny rozwoju i kierunki ekspansji — mówi Edwin Osiecki.

Wartość polskiej branży e-commerce szacuje się na 40 mld złotych. Sektor ciągle rośnie, niemniej tylko 30 proc. polskich e-sklepów działa dłużej niż osiem lat. Sprzedawcy twierdzą, że największymi wyzwaniami dla nich są wysokie koszty pozyskiwania kupujących, brak scentralizowanej bazy danych klientów i transakcji oraz wysoki odsetek jednorazowych zakupów. Piotr Karwatka, dyrektor technologii w Divante, widzi rozwiązanie w zaawansowanym oprogramowaniu, takimjak platforma Open Loyalty, którą oferuje jego firma — system udostępnia moduły lojalnościowe, programy motywacyjne dla zespołów sprzedażowych i funkcje mobilne. Są to rozwiązania w modelu SaaS (Software as a Service), co oznacza, że nie trzeba kupować i instalować drogich programów komputerowych.

— Naszym celem było zaoferowanie użytkownikom gotowego do użytku rozwiązania, dostępnego online i offline, łączącego funkcjonalności lojalnościowe i grywalizacyjne — tłumaczy Piotr Karwatka.

Standardy, które zapewniają krajowy sukces, mogą nie wystarczyć, gdy myśli się o podboju innych rynków. Według „Pulse of the Online Shopper”, trzy czwarte kupujących za granicą zwraca uwagę na bezpieczeństwo transakcji. Właściciele e-sklepów powinni współpracować z renomowanymi operatorami płatności na danym rynku, którzy zapewniają kompletną obsługę — od udostępniania lokalnych metod płatności w zintegrowanym narzędziu po rozkładanie należności na raty.

87 proc. kupujących w internecie twierdzi, że ponownie robią zakupy w sklepach, które zapewniają szybką, bezproblemową przesyłkę. 61 proc. z nich, mając do wyboru dwie firmy o podobnym standardzie, wybierze tę, która oferuje sprawną, wygodną dostawę — wynika z badań firmy Metapack.

Do myślenia dają też analizy DHL Express: firmy oferujące wiele udogodnień dotyczących transportu rosną o 60 proc. szybciej niż te, które proponują standardowe dostawy. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Polski e-commerce wyjeżdża za granicę