Polski Klub Biznesu zmierza do Europy

Maria Czudowska
opublikowano: 2003-05-21 00:00

Stowarzyszenie Polski Klub Biznesu od 2001 r. realizuje program promocyjny pod nazwą Akademia Polskiego Sukcesu. Inicjatywa ta ma na celu prezentację najlepszych polskich osiągnięć z różnych dziedzin życia gospodarczego, kulturalnego, społecznego, nauki i medycyny. Strategicznym celem APS jest przygotowanie polskich firm do otwartej konkurencji w Unii Europejskiej.

Jednym z elementów programu Akademii był III Europejski Piknik Rodzinny, zorganizowany w ośrodku Przedsiębiorstwa Obsługi Cudzoziemców Dipservice w miejscowości Łacha koło Serocka. Spotkanie na łonie natury stało się okazją do zaprezentowania stanowisk wobec wejścia do Polski do UE. W rodzinnym pikniku uczestniczyło około tysiąca osób — przedsiębiorców, przedstawicieli świata nauki, kultury, sportu i polityki oraz przedstawicieli ambasad krajów, które razem z Polską przystąpią do Unii w przyszłym roku. Zaprezentowano firmy, produkty, osoby i instytucje, nagrodzone w 2003 r. złotymi, srebrnymi i brązowymi medalami Akademii Polskiego Sukcesu.

Złotem wyróżniono Waldemara Marszałka za wybitne osiągnięcia w sportach motorowodnych. Dziesięć medali srebrnych otrzymali: Ryszard Fijałkowski — J&S, Specjalistyczna Spółdzielnia Gastronomiczna, Zygmunt Michalak — TUiR Warta, Jerzy Kisilowski — Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna, Andrzej Henzel — POC Dipservice, Janina Jaroszyńska — za osiągnięcia w pracy artystycznej i działalności społecznej, Andrzej Mościcki — Sopro Polska, Piotr Andziak i Robert Gil — Centralny Szpital Kliniczny MSWiA, Julian Jerzy Mazur — Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu. Medale brązowe trafiły w ręce Cezarego Gizki i Krzysztofa Wiśniewskiego — Lyreco Polska.

Patronat nad imprezą objęli: premier Leszek Miller, minister gospodarki, pracy i polityki społecznej Jerzy Hausner oraz sekretarz KIE Danuta Hübner. Patronat medialny sprawował m.in. „Puls Biznesu”.